Piaggio alarm gaat af wanneer je contract uitzet.

Rico_070

New Member
mensen k heb zo een raar probleem ik heb piaggio alarm en deze heeft het altijd goed gedaan nu k rij gister vol gas en opeens springt m’n alarm aan en m’n doorgekoppelde knipperlichten ook en vervolgens Brande mijn accuzekering door vandaag nieuwe zekering er in gezet wil m’n contact uitdraaien en alarm gaat af en is niet meer uit te krijgen als het contact op uit staat waardoor kan dit komen? Het rare is hij heeft t altijd gedaan
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat je alarm defect is gegaan.
Dit is ook de reden waarom de zekering is gesmolten.
Normaliter zit er op zo'n alarm ook een startblokkering dus wanneer het alarm afgaat zou de motor van de scooter niet meer mogen lopen.
Dit is de tweede reden waardoor ik denk dat er iets met het alarm zelf niet in orde is.

Waarom gaat zo'n alarm defect. tja alles gaat uiteindelijk een keer kapot, wij ook, dus daar valt verder weinig op te antwoorden.
Wat ik wel even zou doen is de laadspanning van de accu meten mede omdat het initieel begon bij volgas.

Als de spanningsreglaar defect is kan het zijn dat de laadspanning veel te hoog is en dit is misschien de reden geweest waardoor je alarm de geest heeft gegeven.

Bij volgasmagde laadspanning niet hoger zijn dat 14,5 a 15 Volt.
 
Back
Top