Waar op letten bij Rieju spike uit 2003.?

Hastings

Well-Known Member
Hallo

Een collega van mij bied mij een Rieju spike uit 2003 aan met 11000km op de teller.
Hij heeft een kapotte koppelingskabel en een kapje voor is kapot zegt hij.
Nu wil ik gaan kijken bij hem maar waar moet ik op letten bij het bekijken van de brommer zodat ik geen miskoop doe?

Die kapotte koppelingskabel kan er op wijzen dat de koppeling zwaar gaat en dat er motorisch iets niet goed is , of maakt dit niet uit?

Mvg. Rick
 
Advertisement - register to remove this

koppelingskabels gaan wel vaker kapot , dus opzich is dat geen probleem.

mja , een gebruikte brommer kopen is altijd moeilijk ,zeker als je er niet teveel verstand van hebt.

er zijn altijd dingen die je van buiten niet ziet , je kunt een proefrit gaan maken , en dan zou ik ook wel even 10 km oid rijden als het kan , want meestal komen juist dan eventuele gebreken (motorisch) naar voren , rare geluiden of minder loper oid.

verder kun je letten op slijtage delen zoals remblokken , ketting en tandwielen , banden , ook op bouten , of niet alle bouten versleuteld zijn oid.

ook kun je kijken naar de wiellager speling , even de wielen heen en weer bewegen , achterbrug speling kijken , voorvork bekijken , of de keerringen niet lek zijn , vork niet krom is oid.

en ja , de rest , zoals beschadigingen , roest e.d.
 
Back
Top