This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vtm....

Status
Not open for further replies.
Als ik met een Piapijp kom kan je er vergif op in nemen dat dat de beste zal zijn die op dat moment verkrijgbaar is.
Enne een vergelijk met IS is niet eerlijk.
Ik heb onbeperkte ontwikkel mogelijkheden,Ivo niet.......

-:-

Ik snap jullie echt niet hoor. De IS pijp doet het goed op de EVO van IS. Als ik die pijp bij mij monteer is denk ik de team2k of mijn dpr beter.
Ik heb het hier ook met Ivo over gehad. Dus beter dan de team2000 is niet te zeggen. Voor pia dan.
Dat Tino een leuke pia pijp gaat maken heb ik de volste vertrouwen in. Misschien leuk om eens uitlaten te testen. Mijn pijp/team2k/IS pijp/VTM.
Maargoed, dat is toekomst muziek.

Dan ben ik dus HEEL benieuwd naar JOUW mening over de uitlaat die Erik & Ivo hebben ontwikkeld... Ivo zal hem uiteraard een x geshowd hebben aan jou...

Ontopic; uiteraard een mooie uitlaat, meneer Meijer!

Natuurlijk begrijp ik dat je met niet 1 pijp kan zeggen dit is de beste. Het is altijd per set-up afhankelijk.

Maar aangzezien hier wel vaker wordt gepraat over welke uitlaat is beter die of die. Zeg ik dit nu naar aanleiding van die test.

Begrijp gerust dat dit wat kort zichtig is.

Big upp's voor tino

Originally posted by Mol
Misschien leuk om eens uitlaten te testen. Mijn pijp/team2k/IS pijp/VTM.
Maargoed, dat is toekomst muziek.

Pak dan ook nog ff de RII/Team2003 en PR mee, dan heb je de potentiële hardlopers op Piaggio

Originally posted by Mol
Ik snap jullie echt niet hoor. De IS pijp doet het goed op de EVO van IS. Als ik die pijp bij mij monteer is denk ik de team2k of mijn dpr beter.

Die run is op de scoot van Chezzmo hoor!!!!
En daar liep ie dus beter op.....

Ik denk dat de pijp van Erik en mij best weleens meer pk's zou kunnen geven op Mols scoot, maar hij zal slechts een beetje meer vermogen geven en daar een stuk toeren vermogen voor nodig hebben.

De manier waarop Mols cilinder en carters geprepareerd zijn zijn niet het gene waar vanuit gegaan is bij het ontwikkelen bij de pijp die ik aanbied. Erik heeft in een computerprogramma de prestaties gesimuleerd op een evo met waarschijnlijk meer poortoppervlak en bovendien een stuk meer carterdruk. Desalniettemin zou er weleens meer vermogen kunnen komen uit mols setup, want die is vergelijkbaar met die van chezzmo en die had ook een half pk erbij. Je verliest wat koppel, maar wint een hoop toeren. Niet zo leuk voor endurance race wel leuk voor sprints.

Mischien kan ik een keer op bezoek komen bij fred en de pijp onder dat ding van Mol hangen, als jullie echt denken dat ie niet meer vermogen geeft, maar dan moet ik eigenlijk wel speciaal een flens maken voor mols cilinder. De test op chezzmo's scoot moet eigenlijk al wel genoeg zeggen, want daar was de flens niet eens optimaal en zijn setup is vergelijkbaar met die van mol en andere fkt speed setups.

En over de VTM pijp: Als Tino wat ontwikkeling steekt (dat heeft ie al gedaan??) in de uitlaat zoals deze getest is op de storm van Joor, dan heeft hij de mogelijkheden om iets veel bruters te maken dan wat Erik en ik tot nu toe bedacht hebben. Maargoed, tot nu toe was de vtm geloof ik wat minder dan de team 2000 pia. Heeft iemand weleens een team 2000 piapijp op een minarelli gehangen en gekeken naar het verschil met de oude vtm pijp? Het zou me niet verbazen als ook daar de team 2000 net zo goed of beter zou scoren...

Last edited:
Laat ik ook maar ff gaan meelullen

Op mijn ice heb ik een aantal pijpen getest, zal ze plaatsen in volgorde van prestatie :

TJT, R2, Pro Race, team2k, IS/EGT pijp...

IS/EGT pijp had idd meeste vermogen, maar zoals eerder gezegd met stuk meer toeren dan de rest......

Ik zal hier eerst wat testgrafieken plaatsen.
Dit om misverstanden en onnodige vragen uit de weg te gaan.

Deze grafiek hierboven is het vergelijk met mhr op joors storm )Pia).

Interessante run......
Maar er is duidelijk te zien dat het mengsel berearm gaat,als je hiermee de straat opgaat loopt ie linea recta vast. -:-
Een leuk vergelijk evengoed.

En deze is op rudi's blok (mina).

Deze run is gemaakt met afstelling voor c20 dus alleen ff de pijp eronder gehangen.

De minarun spreekt voor zich en die Pia eigenlijk ook.
De storm liep te arm.....
De mina was een speed en heeft ook al onder maston en evo gehangen en presteerd op allen wel goed ,tuned of untuned.

In ieder geval is te zien dat er met een beetje ontwikkeling wel een leuk Piapijpje komt.

Meneer Bart: ( ik neem aan dat je op mij doelde)
Die pijp van IS/EGT (made by dpr)heb ik in mijn handen gehad ja
en ik vond hem er wel netjes uitzien.
Ik hou alleen niet van bochten uit segmentjes.
Ik hou van het brutere pompwerk......... }):#
Wat de prestaties betreft was het ook ruim okee.
Als je boven een malossipijp uitkomt zit het wel goed.
Alleen jammer dat ze hem niet echt helemaal zelf gemaakt hebben.

-:-

Last edited:
Sorry, ik ging in de fout en dacht echt dat de pijp alleen op evo getest was.
Ivo, je mag altijd langskomen. We spreken wel wat af.
Bart, de HR2/evo pijp had ik niet genoemd omdat we die ooit op de Storm getest hebben en de team2k er beter uitkwam.
Ik wil best meer uitlaten testen. Als jij ff een team2k3 regelt knal ik de nrg wel op de bank.
PR1 pijp hangt nieuw bij Fred in de zaak, maarja die kan ik dus niet gebruiken.

lijkt mij een zeer goed/leuk idee, zo'n vergelijk van uitlaten...
maare, Mol, ist dan niet wat voor je om bij de scootin' te gaan werken 8P

nee ff serieus, lijkt me echt een goed plan.

Inderdaad wel te regelen dit... Heb zelf m'n RII niet, anders had ik hem direct ter beschikking gesteld... Team2003 hangt alleen nieuw aan de muur @Twins, dus kan ik niet regelen helaas...

Als je serieus plannen hebt, zouden we eens wat kunnen kortsluiten met z'n allen... Leuk tijdverdrijf in de winter!

Zeker een leuk plan, het zal iig voor wat meer duidelijkheid zorgen. En Mol weet gelijk welke pijp hij moet gaan kopen

Originally posted by Mol
PR1 pijp hangt nieuw bij Fred in de zaak, maarja die kan ik dus niet gebruiken.

Is er dan een PR2 pijp?
Bart heeft Anthony zelf nog niet getest met een Team2k3 pijp?

Status
Not open for further replies.