Vrieskou brengt problemen met scooter mee

NightWing01

Well-Known Member
Ik heb al enige dagen flink wat problemen met mn scooter dankzij die kou. Mn Runner, blijft maar haperen als een idioot. Als ik dan langzaam het gas vol opentrek, komt ie wel op gang, maar zodra ik stil moet staan (stoplicht etc.) dan moet ik echt het gas open houden anders slaat ie meteen af. Wil ik vanaf dat punt weer optrekken, dan sputtert ie echt als een eend op coke. Kan dan net zo goed gaan lopen. Hebben meer mensen hier last van ? Zo ja, wat is hier tegen te doen ?


Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Advertisement - register to remove this

zit de carburateurverwarming er nog op? een de thermostaat er nog in?


en verder , wat voor setup en afstelling?

Oh excuus,

Heb al heel lang niets meer gepost hier.

Huidige setup:

70cc DR
Grotere sproeier op de caburateur.
Imitatie uitlaat, zo heeft ie het echt al jaren goed gedaan. ;)

Thermostaat ? Nooit iets aan gedaan
Carburateurverwarming ? Zegt me niets eerlijk gezegd.

Ben nogal nieuw op dit gebied.


Greetz.
 
carburateurverwarming zit via de kop en het buisje van de waterpomp (net voor je ontsteking) , als deze er niet op zit kan dat problemen geven.

mja , voor het zelfde geld is je bougie en/of dop kapot oid.
 
ik heb dat na het starte met me aerox. maar dat gaat redelijk snel over. als ik het huis uit rijd al. en idd hij gaat heel laag toeren draaie tijdens dat ik stil sta. maar uitvallen nee.

ik laat hem altijd wel heel ff warm draaie. soms wat langer dan andere keer.

mvg
 
Sproeier is niets mis mee, die heb ik al jaren. Bougie is ook al gecheckt, voor de zekerheid vernieuwd. Denk dat het toch de vrieskou was/is, hij loopt nu weer normaal. Ik neem nu ook de tijd voor hem even te laten opwarmen zeg maar.
 
Back
Top