Heey allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en ik zou een piaggio zip willen kopen.
Ik had hier een paar vragen over en hoopte dat jullie mij kunnen helpen...
- Weten jullie waar ze de goedkoopste (nieuwe) zip scooters verkopen? Het liefste rond Amsterdam maar mag ook door heel Nederland als de prijs veel verschilt. Ik zoek een zwarte zip, 45 km.
Zoek gewoon even bij scooterdealers in de buurt, je zal zeker rond de 1200-1500 kwijt zijn. (Kijk ook naar kosten voor rijklaar maken, of deze inbegrepen zijn!)
- Wat is het verschil tussen een 2-takt en een 4-takt? Ik hoor steeds dat een 4-takt zuiniger is maar ik vraag mij af hoeveel zuiniger dan (ongeveer)?
Een 2 takt rijd meestal rond de 1 op 20/25, een 4 takt kan rond de 1 op 30/40 rijden. (Dit ligt vooral aan je rechterhand)
- Hebben deze nog onderhoud nodig bij een bepaald aantal km's?
Alle scooters hebben onderhoud nodig bij een aantal KM, dit verschilt per scooter en staat in het onderhoudsboekje.
- Wat houdt ''startklaar maken'' in bij de winkels die ze verkopen?
Startklaar of rijklaar betekend simpelweg het kenteken en dergelijke regelen.
- Wat moet je ongeveer betalen voor je theorie + praktijk, wat is goedkoop of wat is duur?
Als jullie een goedkope school rond Amsterdam kennen, dan hoor ik dat ook graag...
Rond de 400 euro.
Bedankt voor de hulp
EDIT:
Ook zou ik graag weten hoeveel jullie p/m betalen voor je verzekering en wat je daarvoor krijgt (& bij welk bedrijf)?