Piaggio Ape 50 vragen,

maartuh

Well-Known Member
Hallo,

Ik moet nu elke dag van Wintelre (rond Eindhoven) naar Tilburg. Dit is 30km heen 30km teurg.
In de winter is het niet echt fijn scooter rijden imo dus ik was opzoek naar iets met een dak erboven. Trijn is geen optie.

45km auto word je imo meteen weer aangezien als een gehandicapte maar een piaggio ape leek mij wel iets.
Mijn voorkeur ging uit naar een Piaggio Ape P2. Deze zijn breder (2 persoons) en hebben een grote laadbak (kan ik eindelijk zelf scooters halen)

Nu had ik gezien dat een piaggio Ape P2 alleen met 220cc is en niet 50. Is het daardoor niet mogelijk om met een AM (bromfiets) rijbewijs in een P2 te gaan rijden?
Want een 45km auto heeft ook meer dan 50cc en daarin mag ook met am rijbewijs gereden worden.

Dus: Is het mogelijk om met een Bromfietsrijbewijs in een piaggio Ape P2 te rijden?

Alvast bedankt.

Gr. Maarten

Edit: Ik heb geen tractorrijbewijs oid
 
Advertisement - register to remove this

Die dingen zijn toch gewoon geregistreerd als bromfiets?
45km wagentjes hebben ook 500cc en meer ten slotte..

edit:
Even wat onderzoek gedaan!
Hierbij een website: http://www.bnl.vtl.piaggio.com/dutch/ape_tm.htm

Hier staat beschreven dat boven de 50cc wel met bromrijbewijs kan worden gereden, maar alleen als de snelheid begrenst is.
Overigens zijn 45km autootjes razend populair aan het worden onder de jongeren ;)

Rij er zelf ook wel eens in :)
 
Ja in die bak past percies een kart dus das ook wel handig.

Dus als ik het goed begrijp:
Ik koop een Piaggio Ape (p2) 220cc
Overschrijven, verzekeren, en de weg er mee op?
Kan het ook op mijn naam overgeschreven/verzekerd worden? (16 jaar)

En bedankt voor de snelle en duidelijke reactie Mafs :)
 
Als hij op bromfietskenteken staat is het gewoon goed. (Kan toch niet op rollerbank dus snelheid valt niet te testen)
En iedereen in het bezit van een bromfietsrijbewijs kan een bromfiets (scooter/brommobiel) op zijn naam zetten en op zijn naam verzekeren.

En graag gedaan :)
 
Ow dus hij moet op bromfietskenteken staan? Staat een 45km auto ook op bromfietskenteken dan?

En is het een optie om zelf een piaggio ape op bromfietskenteken te zetten?
 
Yes, brommobiel staat op een bromfietskenteken, heeft ook een plaatje net als scooters/brommers en dergelijke.

Dat tweede weet ik niet.. zal wel helemaal gekeurd moeten worden.
 
Dus hij mag ook meer cc hebben als die op bromfietskenteken gezet word?

Anders doe ik gewoon het volgende: Een piaggio ape kopen die geen kenteken heeft, laten keuren tot bromfiets. (dan krijg je er ook papieren ect bij toch?)

Laten keuren was rond de 100 euro toch?
 
Heb geen verstand van keuren, sorry..
Maar een brommobiel heeft over het algemeen ook een 500cc dieselmotor, dingen lopen ook met gemak 60/70. Dus ik ga er van uit dat het, hetzelfde is?
 
Zover ik weet is alles boven de 49.9cc, op twee or drie wielen, geclassificeerd als een motor rijtuig met meer vermogen dan toegestaan met een AM rijbewijs.

En een APE heeft 3 wielen volgens mij.

En dan mag je er weer alleen op rijden met een auto of motor rijbewijs.
Tenzij het een 50cc uitvoering is.

Net zo iets als de Piaggio MP5, motor met twee voorbanden en daarom mag je met een auto rijbewijs erop rijden.

Je zal dus gewoon even moeten bellen met de RDW die kunnen jou vast wel alles tot in de puntjes uit leggen.
 
Zover ik weet is alles boven de 49.9cc, op twee or drie wielen, geclassificeerd als een motor rijtuig met meer vermogen dan toegestaan met een AM rijbewijs.

En een APE heeft 3 wielen volgens mij.

En dan mag je er weer alleen op rijden met een auto of motor rijbewijs.
Tenzij het een 50cc uitvoering is.

Net zo iets als de Piaggio MP5, motor met twee voorbanden en daarom mag je met een auto rijbewijs erop rijden.

Je zal dus gewoon even moeten bellen met de RDW die kunnen jou vast wel alles tot in de puntjes uit leggen.

Ja dat dacht ik ook maar een 45 km auto heeft ook 200cc of meer en hier mag met een AM rijbewijs ook in gereden worden....
 
Oja was even vergeten te zeggen:

Het is mogelijk om een piaggio ape al brommobiel te keuren. Deze moet dan in technische staat zijn en 50 cc hebben.

Ik ga een piaggio 200cc halen. Is het mogelijk om hier een 50cc cilinder op te zetten? Of moet dan heel het blok vervangen worden? Uiteindelijk komt er weer dat 200cc blok onder howr.... dus is even tijdelijk
 
Back
Top