vraagjes over het hoe en wat over mengen @ 70cc

Mikkee..

GC Sjlet
ik ga binnekort met hebo alu ng tuned rijden en 21mm enz.

nu weet ik dat ik extra moet smeren, en olie bij de tank moet gooien, 1 op 40? maar heb dus geen idee hoe ik dat precies moet doen. hoe moet ik het precies doen met maatbekertje en de olie, met tanken.

hoe doen jullie het? wil het goed weten voordat ik straks een vastloper krijg oid.

bvd!
 
Advertisement - register to remove this

ik heb thuis altijd een jerrycan met benzine :) die ik al gemengt heb en dus elke keer als ik ga rijden gooi ik mijn tank vol
 
gewoon ff een jerrycan kopen, en een lijstje maken met de mengverhouding... dus 10 liter benzine is zoveel cl olie...
en dan thuis ff mengen & om de zoveel tijd benzine tanken.
of je ma liev aankijken als ze gaat tanken :D
 
dat kan je ook doen, zorg dan wel dat je een preciese hoeveelheid benzine tankt en de olie netjes afmeet. ik vind het het gemakkelijkst om een jerrycan te gebruiken.
 
Kijk dan wel goed uit met veroudering van benzine als je weinig rijdt... Als wij NRG-ding een paar maanden niet gebruiken, kan je de tankinhoud uiteraard weggooien...
 
Gewoon ff kijken hoeveel je tankt, en dan ff wat olie erbij, stel je tankt 4 liter euro, dan gooi je er 100 ML bij, er staan niet voor niets maatstreepjes op een bus olie :D
 
Mja, als je met alu ng gaat rijden, neem ik niet aan dat je lange stukken gaat rijden, dus lijkt het me het verstandigst om gewoon idd een jerrycannetje te gebruiken.
 
Originally posted by Raki
Mja, als je met alu ng gaat rijden, neem ik niet aan dat je lange stukken gaat rijden, dus lijkt het me het verstandigst om gewoon idd een jerrycannetje te gebruiken.

nou, ik ben niet van plan om heel weinig te rijden :) iig aan het begin niet.

mijn scoot rijdt inmiddels al ruim 3 maanden niet meer. moet ik voordat ie weer gaat rijden (hopelijk deze week) alle benzine eruit laten lopen? gewoon voor de zekerheid?

ik ga denk ik maar dan met olie en maatbeker doen. 1 op 40 is een goede verhouding met deze setup toch? moet ik misschien iets meer smeren als ik em aan het "inrijden" ben, de 1e 50 km oid?

euro 98 tanken neem ik aan. nog even: welke olie kan ik het best gebruiken? castrol tts oid?

bvd!
 
j00st heeft handig fftjes uitgerekend hoeveel olie ik er per liter bij moet gooien als ik 1:35 wil rijden. dat is per liter 8 a 9 ml.

nu moet ik alleen nog fftjes weten of ik nu voordat ik moet rijden fftjes mn benzine eruit moet laten,omdat ie zolang al niet rijdt.
en welke olie ik moet gebruiken. :rolleyes:
 
ik neem niet aan dat je al op 98 reed, dus tankje leeg laten lopen is wel leuk, gelijk frisse 98 erin :)
ik heb het op msn al gezegd, maar als je oliepomp 1:50 smeert, en je wil 1:35, dan moet je per liter die tankt 8 a 9 ml olie erbij g00ien. hier een lijstje:
1 liter benzine 9 ml olie
2 liter benzine 18 ml olie
3 liter benzine 27 ml olie
4 liter benzine 36 ml olie
5 liter benzine 45 ml olie
6 liter benzine 54 ml olie
7 liter benzine 63 ml olie

edit: terwijl ik dit poste, poste mick het al :)
 
Originally posted by DNA-Menno
Gewoon ff kijken hoeveel je tankt, en dan ff wat olie erbij, stel je tankt 4 liter euro, dan gooi je er 100 ML bij, er staan niet voor niets maatstreepjes op een bus olie :D
Kan jij op een fles olie zien of je er 10, 12 of 14 cc bijgooit?? Dacht het niet.
 
als je er nou op 4 liter 40 ml in gooit. krijg je dan ernstige problemen of blijft t bij een mogelijk verstopping ergens of gewoon veel rook en weinig kraht. want volgens mij kan een beetje oversmering geen kwaad.......
 
1 op 40 lijkt mij voldoende smering met jouw setup. correct me if i'm wrong, maar nog meer olie lijkt me in dit geval alleen maar ten koste gaan van de prestaties....

Luuk
 
Het is misschien onbenullig, maar ik gooi altijd gewoon 5,5 liter in me tank en dan ongeveer 150ml olie! Soms iets meer, dan weer iets minder, wat maakt t uit, het blijft toch wel rond de 1 : 37,5 zitten!
 
Originally posted by ManourtF
als je er nou op 4 liter 40 ml in gooit. krijg je dan ernstige problemen of blijft t bij een mogelijk verstopping ergens of gewoon veel rook en weinig kraht. want volgens mij kan een beetje oversmering geen kwaad.......

Benieuwd of er ooit nog wat zinnigs uit gaat komen. 40cc op 4 liter is een op 100. Dus ik voorspel dat je dan problemen krijgt.

Dan over mengen:

-Tank in Jerrycan gewoon een liter of wat. Dan meng je per liter 25cc olie (1 op 40 dus) voor synthetische olie. Gebruik je Castrol A747 dan 1:30 (33cc per liter) mengen.

Voor het afmeten gebruik je een maatbekertje of een injectiespuit.
 
Back
Top