vraagje voor VEEL koppel..@ Bw's

Spy 70cc

Put it in the A I R
Ik ben nog steeds druk bezig met mn Bw's het schiet al een beetje op, dinsdag komt mn 21mm binnen, met een bijna standaard cilinder, nu gaat het me bij deze scooter meer om de looks en om het koppel, aangezien ik in goes down-town tog bijna niet op mn top kan komen...dus ik zoek eigenlijk een leuk 70cc'tje voor mn scootertje, met lekker veel koppel, nu zie ik in bepaalde topics ook altijd 'ja pak een DR' maar je hebt tog DR en Doppler? dat zijn tog aparte merken :S ik heb al eerder met 70 gereden dus ik hoef niet perse een 'instap' cilinder, ik heb de search al gebruikt.. maar kwam neit helemaal tegen wat ik wilde, ik wil dus een mooie goeie 70cc (hij wordt niet getuned dus geen brakke afwerking) en wat ik dan met mn krukas moet doen? of die het evt aankan, ik smeer em zelf, dus kan ik evt wat beter smeren oid.

Let me know and i'll be greatfull (hoe je het ook schrijft)

Greetz, Stephan

BTW mn setup: nu 50cc (soort van 50 snel) met hebo gara, hebo vario + v-snaar en koppeling, 21mm + spruitstuk, airspeed, en luchtfilter ben ik nog niet uit...... SUGGESTIES daarvoor????? (tis voor de LOOKS --> hebo gara :O

Last edited:
Advertisement - register to remove this

euh de bw's is uit 1992 :) (2 trommelremmetjes) maar ik denk dat die dan ook wel beetje aan zn eind is.. al weet ik dat ook niet zkr, hij heeft nmk altijd 25 gereden, en voor een jaartje 40 teller... dus ook niet echt BIZAR belast...maar hij heeft nog geen mankementen ofzo, speling oid. dus oordeel!.. Maar ik w8 eerst nog ff de prijs af van de corsa kit, anders ga ik lekker voor een DR 70, als die dan ook leuk koppel geeft!! (en ik mn as minder snel leut zal draaien) ThnQ so far!! Greetz, Stephan! ik zal binnenkort hoop ik eens pics posten ;)

mzz, bw's met trommelremmen :p Als je daar dan een iets wat deftige setup opzet kan je ook best aan je veiligheid denken :)

En uit '92.

Dan zou het best zijn dat je krukas vervangt want die zal er al wel enorm veel km's inzitten :p

Je had toch een Kundo krukas? Maar als je puur op koppel let enzo, zou ik voor de Polini W-Poorter gaan. Maybe nog laten tunen. Dan heb je genoeg koppel voor handen.

ik heb geen kundo krukas, maar dat is niet te doen tog in 1 dag mn krukas + lagers vervangen? dan ga ik daar anders wel voor sparen, dan zet ik er wel gelijk C3 lagers in met een doppler asje? kan ik dan evt.ook nog naar een evo overstappen?

in ieder geval bedankt weer voor de vele reacties! :)

ik wil een 70.. voor het koppel... 50 heb ik er nu op zitten.. maar dan spaar ik nog wel ff door, kan ik volgende maand de krukas halen + lagers, en dan ff voor die cilnider sparen, dan kan ik er natuurljik oko gelijk een leuke cil op zetten tog? mhr rep ofzo.. doppler is daar wel sterk genoeg voor tog?

Greeetz

hmm hebo alu.. op scootparts staat ook dat mhr r tog wel de snelste is voor mina vert? ma goed, dat zal niet bepaald veel schelen dan met die hebo, ik heb voorlopig de 70cc DR besteld en ivo gemaild.. als hij em kan tunen, zou het mooi zijn! nog niet veel vorderingen gemaakt, had eindelijk goed gemeng met benzine etc 1e x :P ik het erin gieten, was het rubbertje gaar van mn aansluiting van benzine en vacuum :( hoop benzine verlorgen gegaan dus morgen mar ff om een nieuw ringetje en oko de doppler filter! morgen mn chrome koelkap en mn spruitstuk binnen! :)

Snelste op mina vert zo uit de doos is (als je je beperkt tot het aanbod van scootparts.nl) een MHR 70. Dus GEEN MHR 70 replica.

Fabrizi cilinder uzllen wel sneller zijn maar te ingewikkeld voor jou gok ik.

Krukasje steken heb je in een paar uurtjes gedaan, ff blok eronderuit, en dan beunen maar. Maja dat is als je het vaker hebt gedaan. Je eerste keer is natuurlijk wat moeilijker. Search hierzo ff voor info, dan meot het lukken.

Back