Vraagje voor de mensen die handmatig mengen

areaarea

area owner
Ik weet dat je ong 1:40 moet mengen

nu wil ik alleen weten of jullie de olie gewoon na het tanken in de benzine tank gooien en de scooter een beetje schudden of dat jullie de benzine in een aparte jerrycan doen de olie erbij goed lang schudden en het dan pas in de scooter gooien?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb meestal een jerrycan waar ik het in mix.
Maar ik heb ook al regelmatig gewoon bij het tanken gemixed,
gewoon eerst olie erin dan benzine en ff je scooter heen en weer schudde nooit probleme mee gehad.
 
melf #50 said:
het beste is om eerst de olie erin te gooien en dan de benzine , bij voorkeur in een jerrycan en dan goed schudden voor het gebruikt wordt

het valt me op dat je duidelijk zegt dat je beter eerst olie en dan pas benzine erin kan doen. is daar ook en verklaring voor of was dat niet de bedoeling dat het zo overkwam?
 
Roedi.. said:
ik 25 :X meng 1 op 35 met gila70 gaat goed btw das ongeveer 120 ml olie op 5 liter benzine
1:40 125ml op 5L benzine
1:35 143ml op 5L benzine

1:41,6 120ml op 5L benzine

Dit als ik kan rekenen hoor, maar je mengt dus duidelijk geen 1 op 35 ;)
 
ik tank gewoon en ik kijk hoeveel ik getankt heb als ik onder de 4 liter heb getankt dan gooi ik er gewoon 100 ml in (natuurlijk niet als ik maar 1 of 2 liter getankt heb)
Maar als ik bijv 6 liter getankt heb Euro 98 dan gooi ik er gewoon 200 ml TTS bij (olie).

Smeerd goed zat.

En als ik klaar ben met tanken en olie erbij gooien dan schut ik een keer met mn scooter.
 
Back
Top