Vraagje over een HPI 2003...

Wesley S.

DE EMHAER BOY!
Hallo,

Ik heb een HPI Binnenrotor 2003 op mijn straatrox, en die wil ik donderdag gaan afstellen alleen zit ik even met de squish. Ik heb ergens gelezen dat HPI zelf "zegt" dat hij tussen de 3/6mm moet zitten. Maar als ik dan rond vraag dan hoor ik steeds andere getallen.

Myn set-up:

Cilinder: DR70 [5th] Tuned
Krukas: Doppler For Race
Uitlaat: Yasuni R Kevlar Edition
Vario: Malossi Multivar 2000
Koppeling: HEBO "Verstelbaar" (107mm)
V-Snaar: Malossi X-Belt
Carburateur: Dellorto 12mm
Powerfilter: TNT Black

Dus mijn vraag: Weet iemand waar ik dit 100% kan na checken, of moet ik dan echt contact opnemen met HPI.be ? (OF is het echt een kwestie van testen testen testen)

Alvast bedankt,
Wesley.
 
Advertisement - register to remove this

Squish en voorontsteking is heel wat anders idd, squish staat op 0.7/0.8 prima @ dr-70

Voorontsteking weet ik zou gauw even niet meer van de 2003 versie, weet iemand anders hier wel! :)

HPI's is altijd een beetje klote, dingen wisselen van tijdstip, eigenlijk zou je ze altijd moeten laten controleren. 8)

Ik denk dat 4.5 een mooi beginpunt is!
 
Oke, maar ik las net ergens dat je voorontsteking op de 4-5mm moet zitten maar dat is dan wel @ SPEED-Cilinder (ik weet niet of dat veel verschil uit maakt :))

Dan zal je denk ik daar uit verder moeten testen ?
 
Ik heb ook een 01rotor en een 03cdi, mijne staat bijna op 5mm vo. Maar dat is natuurlijk op elke scooter en rotor-markeringstekens anders. Dit moet je op de bank afstellen en kijken of hij niet gaat pingelen. Ik zou op straat beginnen met 3.5 a 4.0mm. Rijdt prima, maar of het de 'beste' voorontsteking is op jou blok?

De cdi was toch opgeblazen?
 
Ik ga hem morgen afstellen met Vissa en nog een maatje en dan kijken wat die doet. Dus dan beginnen we wel met 3.5mm VO en dan hopen dat die vlamt :D

Maar de CDI was door gebrand alleen gelukkig het plastic en toen had Vissa het precies uit gelegt hoe ik hem moest aansluiten dat gedaan en hij vonkten opeens weer :) Dus heb echt geluk gehad. :W
 
Ja, ik reed vroeger met een Dellorto 21mm Racing. Maar omdat me benzine kosten te hoog werden heb ik 12mm geplaats. Top snelheid is 15km/h lager en gasreactie :p

Maar misschien als de binnenwappert is afgesteld dat de 21mm er weer op gaat :)
 
Ik ga hem morgen afstellen met Vissa en nog een maatje en dan kijken wat die doet. Dus dan beginnen we wel met 3.5mm VO en dan hopen dat die vlamt :D

Maar de CDI was door gebrand alleen gelukkig het plastic en toen had Vissa het precies uit gelegt hoe ik hem moest aansluiten dat gedaan en hij vonkten opeens weer :) Dus heb echt geluk gehad. :W

Dan nog kan de cdi kapot zijn. Zul je misschien nog wel merken

Succes ermee
 
Nou, de beste jongen maar even een handje geholpen vandaag, rotor deed het nog naar mijn verbazing.

Ding rijd heel erg leuk Wes, wat een bizare gasreactie/felheid heeft dat ding voor zo'n setupje, echt niet aan de grond te houden! :)
 
Back
Top