HPI 2005 vraagje

BetaGreenXtreme

SBO Sprinter # 77
hallo,

ik heb met mijn hpi de vooronsteking altijd tussen de 3,5 en 3,9 gehad en dit wou prima setup std speed.

nu is alles getuned en hij wou maar geen toeren maken op de bank...en de grafiek haperde een beetje...

hebben we de vooronsteking helemaal naar 4,5 mm gezet, toen kwam die een beetje met toeren maar is dit wel goed zo ver? hij mocht nog wel wat meer hebben eigelijk...de rotor was NIET kapot ofzo bobine en cdi ook niet alles is nagemeten bij de dealer.

- nu is mijn vraag hoe ver kan ik gaan met de voor onsteking van een hpi 2005..? en zijn er meerdere mensen die dit hebben gehad ?

Greetzz
 
Advertisement - register to remove this

nou ik zou niet vroeger gaan dan 4mm. Wellicht ben je een massa kabel oid vergeten? Ook de rest van je afstelling/montage is veranderd waardoor er misschien wat lekt/valse lucht, wat los zit.

als je je rotor op 4mm zet moet hij gewoon goed lopen hoor, Daarna kun je altijd nog wat proberen,
 
nou ik zou niet vroeger gaan dan 4mm. Wellicht ben je een massa kabel oid vergeten? Ook de rest van je afstelling/montage is veranderd waardoor er misschien wat lekt/valse lucht, wat los zit.

als je je rotor op 4mm zet moet hij gewoon goed lopen hoor, Daarna kun je altijd nog wat proberen,

ik had er een massa kabel aan, en hij klinkt ook niet of als die ergens valse lucht zuigt oid...heb met even een malossi rotor er op gehad en toen ging het wel goed..

ciao
 
hpi ff laten corrigeren. de merktekens kloppen vaak niet van hpi
onder ling zit er veel verschil in die dingen probeer maar eens een andere cdi.
je zal merken datje een heel andere voorontsteking moet hebben.

dit wil niet zeggen dat je cdi kapot is.
met een strobe lamp kun je kijken waar het merkteken van je rotor staat als hij vonkt. bij stationair toerental. je zult zien dat dit ergens anders op je stator is als het orginele merkteken. ff streepje tekenen en met de nieuwe tekens je ontsteking op 4.5mm zetten.

doet hij het dan nog niet zoals je wilt zou ik toch eens de cil enz na gaan meten maar ik denk toch egt dat het aan je rotor ligt.
 
Back
Top