Vraagje over banden eronder te laten zetten

Hi,

Ik moet nieuwe banden hebben en koop dit via internet.
Kan ik bij een motorzaak of bandencentrale (of hoe dat ook heet) die banden erop laten zetten? Aangezien ze meestal bij motorzaken ook motorscooters verkopen met 13" velgen.
Zoja, kunnen ze die er zo onder leggen of moet eerst mijn wiel eraf? Ik doe dit niet bij mijn dealer want dat is nog een ergere prutser dan ikzelf ben op dat gebied ;)

Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Het probleem is dat die de velgen keer op keer beschadigd.
En als je er wat van zegt zeggen ze gewoon ; ohh was al zo.
Bij mijn vorige scooter waren de velgen helemaal beschadigd. Kep nu een nieuwe scooter (al weer 12000 km hoor :) en wil dit graag zo houden ;) , er komt namelijk voor het eerst een bandje op.
 
Originally posted by BlaAsPinDa
Je kan ze gewoon bij een banden zaak erop laten leggen. Zal je alleen iets kosten (kleine vergoeding) omdat je ze niet hebt gekocht bij die winkel zelf:)

Ahh kijk das mooi.
Maar halen ze de wielen er eerst onderuit ofzo?
Of zetten ze de banden er zo op?
Het voorwiel moet er natuurlijk wel uit, maar ik bedoel het achterwiel.
 
Mja wel goed uitkijken waar je ze dr op laat zetten, want hier @local garage zijn ze vrij lomp (en dus beschadiging) en kom ik dus nooit weer...

Ik ga nu @ sneek altijd naar een Bandenservice (Veenstra), die lui kunnen ze zo voor je bestellen en zijn geloof ik bridgestone dealer...
Het bedrijf staat er ook niet om bekent (voor scooterbanden, maar kunnen ze dus wel leveren :D) maargoed een ml50 kost wel 40,- euro's daar :), 5,- voor dr opzetten dus een ml50 voor 45,- is d8 ik nog niet eens zo gek....goeie service en doen niet moeilijk....

Dus kijk gewoon wat rond, en een beetje bandenservice wil best voor je bestellen...
 
doe het zelf ook al.... makkie

ook ff voor een kameraad gedaan..(zip bandje)
moest ff kijken hoe ik dat eraf ging halen. gewoon mes gepakt en flink gaan snijden.. :rolleyes:

blijkbaar kon het beter met een blok rubber achter de weg en dan kon je m zo los drukken.. :|

later ff met mijn bandje gedaan (bandje van 80 euro :| )
was echt een eitje.. een weatherman !! goeie wegligging !! vind ik zelf
 
Ik bestel gewoon ML's bij de locale bandenboer (S en G) . dat is een autozaak officieel (velgen/verlagen/uitlaten en heel de mikmak) maar die hebben ook scooterbanden. En die leggen ze er netjes voor je om. Wordt ook gelijk voor je gedaan (kan je even wachten daar)
 
Bij mijn kwikfit hebben ze nog nooit van "scooterbandjes" gehoord. Maar als ik ze langs de dealer breng leggen ze me bandjes er wel gratis om, waar ik ze ook gekocht heb. Misschien omdat ik scootertje daar ook gehaald heb ( nieuw ) :)

Succes ermee.
 
Back
Top