Vraagje ivm banden & cylinder

Snake

Well-Known Member
1) De dealer waar ik mijn mbk nitro gekocht heb overlaatst zei dat het beter was meer spanning je banden tedoen, hij had er nl . 2.0bar vooraan en 2.5bar achteraan ingedaan ( normale waarden 1.5bar +/- ). Steken boppers onder.

Als ik thuiskwam direct lucht uitgelaten en 1.5bar ingedaan.

Wat zijn jullie meningen hierover?

2) Standaard cylinder dat erin steekt is die alu of gietijzer?

mvg,
 
Advertisement - register to remove this

Over banden spanning kan ik wel iets kwijt,

ik heb zelf ook meer lucht in mn banden, dan dat volgens de meeste mensen nodig is. op mn band staat dat ik er maximaal 2 in mag hebben, maar ik heb mijn banden altijd ongeveer tot de 2.5 bar.

Nou zal je denken waarom ik dat gedaan heb, dat is heel simpel ik vind het gewoon stukken beter rijden in de bochten.
 
std cilinder is gietijzer.

de bandenspanning kan belangrijk zijn , het scheelt wel als je de band vol heb en niet half leeg , daar kom je wel achter als je moet drukken met een lekke band , hoe zachter de band hoe zwaarder dat het drukt , het motertje gaat ook langzamer lopen als je band te leeg is , op de straat kun je het beste gewoon 2 tot 2,5 bar aanhouden , dit gaat altijd goed
 
1)1.5 bar vind ik wel wat weinig, ik doe er meestal ong 2.2 bar in. Door het rijden worden de banden iets warmer en kom je op ong 2.5 uit. (komt echt niet zo heel precies)
2)Std cilinder is gietijzer...
 
Back
Top