vraagje over andere clinder op stnd krukas.

Status
Not open for further replies.

orrie!

Sprint Team Zeeland
hoi jongens,
ik heb hier nu iemand staan hij wil een andere clinder gaan rijden namelijk een 70cc. zelf ben ik een voorstander om dan gelijk een andere krukas te steken maar... aangezien hier net een nieuwe stnd krukas in zit door de vorige eigenaar(bonnen aanwezig zegt hij). Maar nu is de vraag ofdat de krukas dat zal gaan houden. Ik zelf heb hem een airsal 70cc voor gestelt maar ik hoor hier op het forum als maar dat een dr ook goed presteerd. Het is wel de bedoeling dat hij er gewoon elke dag 20km meej moet rijden(10 heen 10 terug) en wat is er sneller een dr of een airsaltje? ook wilde hij gewoon op een 12mm carb blijven rijden:p dat heb ik uit zijn hoofd gepraat maar welke zou het beste hier op passen een 17.5 of een 19? mij is ook de vraag ofdat dit wel fatsoenlijk gaat lopen omdat, hij een ginelli nrx uitlaat heeft en ook deze wil houden.
graag reachties over hoe en wat!!!!
 
Advertisement - register to remove this

Je kunt beter toch andere krukas pakken, je weet maar nooit.

DR70 (Giet) houdt langer vol en zijn goed om mee te rijden dagelijks. 17,5mm presteerd erg goed en vind dat 19mm beetje overbodig is.
 
dr 70 voor dagelijks gebruik

airsal is sneller

17,5 makelijk af te stellen en goede smering

19 presteerd hetzelfde als 17,5 dus eigenlijk overbodig

andere krukas is niet nodig maar als je het doet zou ik een rito of power one kopen goedkoop en goed genoeg

en die nrx presteerd er erg goed op
 
volgens mij vraag je hier gewoon om dingen die allang bekend zijn , honderden topics ook al over geweest...

je weet dat je gewoon een groot risico loopt als je met een 70cc gaat rijden , zeker als je met een std krukas gaat rijden , de meningen zijn verdeeld hierover wat nu verstandig is , maar zeker is dat je gewoon safe zit als je een andere as monteerd. ga je met std krukas rijden en het loopt toch kapot moet je niet klagen ;)

zo simpel zit het gewoon....

verder zal er een imitatie krukas in zijn gekomen , geen originele waarschijnlijk.

een 12mm wil prima , een 17,5mm is perfect eigenlijk...

verder is een NRX totaal geen 70cc uitlaat...
 
gelukkig heb ik het al uit zijn hoofd kunnen praten hij gaat voor een airsal 50cctje loopt lekker goed voor een stnd krukas en goedkoop bij de inporteur 68 eurotjes:p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top