vraagje mhr team AC andere as?

Status
Not open for further replies.

Desloper

Well-Known Member
Ik ben van plan om een team ac 70cc cilinder te plaatsen maar moet ik dan een andere krukas plaatsen?

Heb nu een volle doppler as maar moet ik voor deze cilinder een langere drijfstang gebuiken??
 
Advertisement - register to remove this

Ok gelukig, mij werd verteld dat dit de snelste cilinder voor AC was (uit de doos).
Maar nu weet ik nog niet ofdat ik het carter moet laten uitdraaien om deze cilinder te monteren.
 
mja , hoezo Nederlands?

als in Italie een produkt word geleverd heeft het die naam , dat iemand anders een andere naam aan geeft wil natuurlijk niet zeggen dat ie zo heet , en daardoor veranderd het nummer van het product ook niet ;)

je carter kan gewoon std blijven met deze cilinder , alleen met sommige LC cilinders..

en tja , snelte uit de doos , dat is gewoon niet te zeggen , een Evo70 uit de doos is ook erg snel..
 
Denk dat een evo ac sneller is ja.
Carter hoef je niet aan te passen.... spoelkanalen op maat maken naar je cilinder kan je wel doen natuurlijk, maar het is niet nodig. Hij past iig wel zonder aanpassingen, dat is denk ik wat je bedoelt.
 
Bedankt voor de info, ik rijd nu namelijk met een 70cc stage6 race, yasuni r,doppler as,21mm, malossi rotor,complete overbrenging malossi &tanden, en ik vind het gewoon te langzaam gaan met deze cilinder&uitlaat.

Maar om nu nog meer geld uit te geven voor het tunen en een ander uitlaatje
te kopen, vind ik weggegooit geld.
Liefst haal ik dan een van de brutere cilinders voor AC (team of evo)
met wat meer potentie om evt.later het carter en cilinder te bewerken.
en natuurlijk dan wel een wat betere uitlaat (team uitlaat of dpr oid)hoop ik dan volgend jaar mee te rijden in scooter 70 klasse sprint.

Maar jullie raden mij aan om een evo te kopen dus en die team/mhr wat het ook is te laten liggen.
Heeft er iemand ervaring met deze twee cilinders (AC)?
 
mja, het kan hoogstens minder worden , dit omdat je de combinatie van uitlaat - cilinder NOG slechter maakt...

ik denk dat als je bijv. een c-16 of zelfs een c-20 koopt dat je cilinder al heel wat beter presteerd , een R past helemaal niet on dit plaatje , een R is meer voor cilinders als DR70 en std cilinders bijv.

het is dus onzin om een andere cilinder te kopen.

een andere uitlaat heb je al voor minder , hier @ verkoopgedeelte staan soms best goeie en mooie uitlaten te koop voor stukken minder dan dat een MHR of EVO kost..
 
Ik snap wat je bedoelt, maar wou je zeggen dat je uit een s6 net zoveel kan halen als uit een team/evo cilinder?(ook met betere uitlaat)

geld uitgeven is niet zo'n probleem overgens; ik koop gewoon een team cil&uitlaat of evo cil&uitlaat
Heb geen zin om met een s6&c16 oid achteraan te rijden aangezien er geen aparte klasse voor luchtkoelers is
 
Ik snap wat je bedoelt, maar wou je zeggen dat je uit een s6 net zoveel kan halen als uit een team/evo cilinder?(ook met betere uitlaat)

geld uitgeven is niet zo'n probleem overgens; ik koop gewoon een team cil&uitlaat of evo cil&uitlaat
Heb geen zin om met een s6&c16 oid achteraan te rijden aangezien er geen aparte klasse voor luchtkoelers is


als je een goeie combinatie van uitlaat/cilinder/carburateur etc. hebt kan een AC goed lopen.

ik zelf rij evenals mijn vriendin op het circuit met een AC Stage6 racing 70 , ik rijdt met team uitlaat en 19mm , mijn vriendin rijdt met evo50 pijp en 14mm , die van mij is de uitlaatpoort aangepast , verder niet , loopt zeer goed!
die van mijn vriendin is de uitlaatpoort ook iets aangepast maar niet teveel omdat de combinatie uitlaat/cilinder niet optimaal is , dus cdie van haar loopt iets minder fel.

er is dus wel wat mee te doen ,std racing ook wel , de timing van de poorten is wel en stukje tammer dan die van een LC maar er valt nog wel een leuk v ermogen uit te halen zo uit de doos.

maar je kunt natuurlijk een Stage6 cilinder niet vergelijken met een mhr of evo een stage6 is veel te goedkoop om zo goed te zijn , er zit veel minder tijd in zo'n cilindertje gestoken.

verder , als je dus een evo of mhr oid gaat kopen moet je ook de uitlaat minimaal nogaanpassen , dus je kunt beter eerst iets kopen wat je toch al nodig bent , een cilinder kun je dan altijd nog kopen , en de stage6 nog verkopen.

maar wat bedoel je met "klasse" ? sprinten oid?
 
Ja idd sprinten @sbo 2008 in de scooter 70 klasse daar is koeling vrij en.
Dus ik denk dat er een hoop LC rijders zijn
dan moet ik met iets beters voor de dag komen als met een s6R setup

Iig zoals je zegt eerst even een andere uitlaat kopen een team 2006 uitlaat denk ik.

Maar ik twijfel dus nu nog heel erg tussen een evo of een team cilinder.

Bedankt voor die info :)
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top