Vraag over Dell' Orto PHVA17

Thomas

Senior Member
Vraag over Dell' Orto PHVA17.5

M'n scoot wil sinds kort niet meer starten, d'r is wat met de carburateur denk 'k, d'r zitten 2 schroeven op, maar welke doet nou wat??? 1tje is kruiskop en de ander een gewone schroef. Heeft iemand dezelfde carb. en kan mij zeggen welke schroe(f)(ven) ik moeten aandraaien? Je hoort de motor wel komen als je kickt, alleen doet ie niks meer als je gas probeert bij te geven. :?
Hij heeft het wel gewoon gedaan met deze carb....
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

K, hij doet 't al wat beter, maar hij wil nog niet stationair lopen, moet ik dan de schroef naar binnen of naar buiten draaien???
 
Rechtsom, zo draai je de schroef er dus in, en duwt de shcroef je gasschuif steeds vewrder omhoog.

Why dont you try.... :|
 
ok, maar d'r is nu weer een ander probleem :(
Ben net ff rondje gaan rijden, en toen ik m'n scoot weer uitzette, wilde ik 'm meteen weer aankicken, maar ik krijg 'm met geen mogelijkheid meer aan :? Wat kan er mis zijn???
 
antwoord op de vraag die gaat komen :): rij even volgas en dan meteen uitzetten, bougie uitdraaien en kijken welke kleur hem heeft.
wit= te kleine sproeier (misschien dat iets minder lucht geven helpt, anders sproeier aanpassen)
bruin=perfect
zwart=te grote sproeier (misschien dat iets meer lucht geven helpt, anders sproeier aanpassen)
 
Ik heb net een stukkie gereden en hij is bruin.
En als ik 'm daarna weer wil starten lukt 't niet, en m'n bougie is droog :( Kan 't iets met m'n choke zijn ofzo? M'n choke is elektrisch en zit op m'n carb...
 
misschien is er wel iets heel anders aan de hand?
je zegt dat je carb het eerst wel prima deed en plotseling niet meer
zouden de schroeven uit zichzelf zijn gaan draaien? :D


denk eerder dat er iets anders aan de hand is bijvoorbeeld lekke keerringen ofzo
 
'k heb nu een nieuw benzineslangetje maar het probleem blijft. Ik heb vandaag ook nieuw luchtfilter gekocht dus die ga ik d'r vanavond opzetten en dan meteen weer de carb schoonmaken.

Maarre waarzo zitten de keerringen??? :rolleyes:
 
Originally posted by MaRossi


Yup valse lucht lijkt me heel erg logisch, dus eerst maar eens je keerringen checken....

Waarom begin jij werkelijk ALTIJD over keerringen?

Geen aanval ofzo, maar jij bent echt ALTIJD degene die meteen begint te zeggen dat je je keerringen moet controleren:)...

Greetz.
 
Originally posted by Thomas
Maarre waarzo zitten de keerringen??? :rolleyes:

Bij je krukaslagers...

Waar zitten je krukaslagers?

Bij je krukas...

Waar zit je krukas?

In je carter...

Waar zit je carter?

Onder je scooter...

Greetz.
 
ik heb 't probleem gevonden, 't was m'n cilinderkop, die sloot niet goed aan op m'n bougie, dus allemaal valse lucht :(
'k ga morgen denk een nieuwe kopen en hopelijk doet ie dan weer iets.
 
Back
Top