Vormgeving Kelk

Leuk dat dit topic weer omhoog is geschopt :D Ik ben er toevallig mee bezig met het kelk verhaal. Wat is nou de buitendiameter van een kelk die je het beste kan gebruiken? Of die het meest gebruikt wordt?
 
Originally posted by joop timmer
meestal 70 of 80 mm , ook in verband met veel mensen die er een twin air filter op monteren

60mm is groot genoeg voor een 28 hoor... de vorm is veel belangrijker.

Dus een echte "kelk" en geen eenvoudige trechter, zoals veel mensen het hebben.

Door mij gemaakte kelk (60mm buitendiam.) voor PWK28:


kelk_pwk28_js.jpg
 
Originally posted by Lieuwe
Heb je ook getest of er veel verschil tussen zit Joël ? (zonder/met kelk)

Ja,

Tests op de vermogensbank, flowbank en praktijk.

Laat ik dit zeggen: een goede kelk kan opzienbarende winsten geven, dus dan praat ik niet over tienden pk's...
 
ik heb zo maar op de goeie gooi een kelk gedraaid op mijn keihin van 60 mm
mooi in de vorm van de carb mee maar heb niet gelet op de vorm
54.JPG

55.JPG
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Uitstekend zelfs :) Een 25mm DO leent zich alleen niet erg goed om een mooie doorlopende flow te creeeren tot in de venturi van de carb... Een 28mm PWK is een mooier ding wat dat betreft :)

tadaa:rolleyes:

haha, nudel, volgesmij zit da wel goed:)
 
Ja voor 4 takt wel maar voor 2 takt niet..... Tenminste dat is wat ik erover heb gelezen..... Volledig onderbouwen kan ik het niet.... Maar geloof wel dat hier een kern van waarheid in zit....
 
4-takt motor hebben idd vaak die lange kelken. Gister er nog bulten gezien bij oude race BMW`s. En die lange kelk op die miniracer lijkt mij puur nodig omdat alles zo dicht op elkaar zit en het mengsel toch lucht nodig heeft en er zit tenslotte nog wel een mens op zo`n klein dingetje :D en die bedekt ook wel het 1 en het ander........ denk ik dan :W
 
Back
Top