Vormgeving Kelk

Lieuwe

Super User
Als eerste zeg ik maar gelijk dat ik de search al gebruikt heb en niet veel boeiends heb gevonden :)

Ik wil dus een kelk voor men 28 Keihin maken en heb even een ontwerp gemaakt. Heb gewoon de originele kelk door getrokken .. uit andere topics heb ik gelezen dat ie kort en bol moet. Als ik mijn ontwerp zo bekijk zit dat wel goed.

Als iemand betere ideeen heeft hoor ik het erg graag :)

Kelk.JPG
 
Advertisement - register to remove this

Klopt .. had eerst zon Hebo 50mm Filter gekocht, maar zon aso dikke buis met Twin Air filter erop blijft toch erg vet :D

En het geluid .. daar zou je het alleen al om doen ;) :p
 
ziet er goed uit die kelk van jouw marco, maar wat ik me afvraag die verloop van carb kelk naar gedraaide kelk is niet echt netjus maakt dat wat uit ofniet......

greetzzz
 
Die kelk is zeker hetzelfde als de 3br lui ?

Verder niet echt boeiend ontwerp :)

Zijn er niet mensen die er echt mooie vloeiende vormen in gemaakt hebben ?
 
Originally posted by Lieuwe
Die kelk is zeker hetzelfde als de 3br lui ?

Verder niet echt boeiend ontwerp :)

Zijn er niet mensen die er echt mooie vloeiende vormen in gemaakt hebben ?

hallo, het moet efficient werken, is geen kunst ;)
 
ik denk dat het weinig scheelt kwa prestaties, de volumestroom is toch al heel goed met zo'n diameter carb.

maargoed, ik heb nog wat mooie foto's van gp racers op een cd staan, ik zal ff kijken of ik wat leuks kan vinden
 
mischien heb je er ook veel aan om het mooier af te werken zodat je die rand niet meer hebt. Ik denk nl niet echt dat dat randje je stroming verbetert , maar eder een negatieve beinvloeding van je stroming heeft.
 
Waarom is op bovenstaande plaatjes de stroming richting het hart van de carb gericht? Lijkt mij niet logisch eerlijk gezegd...

Of kijk ik nu verkeerd? :?
 
Last edited:
Dit is mijne ook 70mm en ik heb em van Jeffrey van Rovaart. Deze is trouwens gewoon met een 45 graden hoek, geen parabool vorm dus:

inlaatlinks2.jpg
 
Ik ben er voor mijn werk de laatste tijd mee bezig geweest, al gaat het hier wel om een viertaktmotor. Maar wat ik heb gezien is dat het heel belangrijk is dat de kelk zo kort mogelijk is voor optimale vulling bij hoge toerentallen en dat de hoek van de kelk niet te groot mag zijn. Je krijgt dan hetzelfde effect als geen kelk. En aan het einde van de kelk (dus waar die ophoud) moet je de radius doortrekken.
 
Originally posted by Boyd
Dat is ongeveer het geval bij mijn kelk

Dan heb jij een goede kelk :)

/edit/ al zag ik net op het plaatje dat bij jou de radius niet doorloopt. Dus minder goed... /end edit/

Zal morgen wel een foto posten van wat ik precies bedoel. Kelkje voor 54mm gasklephuis :)
 
Back
Top