Voorrem Piept

Nitroxxx

Leert als maar bij...
Zoals je kan lezen, telkens ik mijn voorrem helemaal toe trekt piept deze enorm. Als ik een beetje rem valt dit nog best mee en is er soms niets te horen. Ik heb gehoord dat dit veel voorkomt bij schijfremmen, nou is mijn vraag, wat doe je daar aan?
 
Advertisement - register to remove this

smeerlappen

ja dat de winkel dat maar doet ik koop geen nieuwe remblokken en maak mijn handen niet vuil voor die mannen hoor.
Ik ga er morge mee tot daar en dat zij het oplosse , daar dient garantie voor he :)

Greetz (toch bedankt)
 
een rox heb ook brembo remklauwen, dus de manier van bolke kan wel. Ik heb ook alle 2 mn remblokjes vernieuwd (voor en achter) En misschien zijn remblokjes wel duur, mja je kan ook niet zonder :p

succes nitroxxx!!
 
Ik ga morgen of overmorgen eens kijken naar mijn rem. Klaat jullie dan wel iets weten wat er van is geworden.


ps: Heb remblokjes besteld op scootparts 62-9011 Mallossi remblok. Is dit dan maar één remblokje? En past dit alleen maar vooraan, aangezien er aerox (voor) bijstaat.
 
DRAGSTAR said:
als je je remblokjes vervangt moet dan ook weer je rem ontlucht worden daarna

alleen als je bijvoorbeeld met versleten blokjes hebt ontlucht kan het zijn dat er teveel vloeistof in het systeem zit en daardoor de remzuigers niet geheel terug komen en er simpelweg geen nieuwe blokjes in passen , maar dan kun je gewoon even de nippel losdraaien terwijl je de zuigers naar buiten drukt en snel weer dichtdraaien
 
DRAGSTAR said:
als je je remblokjes vervangt moet dan ook weer je rem ontlucht worden daarna

Is dat bij die brembo-rem ook? Er is zo toch niets van zuigers die je moet terugduwen ofzo (heb ik in andere threads gelezen) ? Het is toch gewoon pin deruit, remblokken vallen eruit. Kopervet eraan. Remblokken er weer inschuiven zoals ze eruit zijn gekomen en pin er weer in. :+
 
Remco 4 Life said:
Hmm kheb zelfde probleem , allebei me remmen piepen en die remblokjes zijn nog zeker niet versleten , ook maar is kopervet gaan proberen dan

Blokken hoeven ook niet op te zijn. Zoals al is gezegt, bij de wat goedkopere blokken, kan het na verloop van tijd al gaan piepen. Zal wel liggen aan het compound.

Ik had het met wat goedkopere remblokken iig. Daarna MHR blokken gehaald en nooit meer last van gehad.

Aan die andere die zei van dat ijzer op ijzer remmen: Als je dat doet is het al te laat. 1x is al genoeg om je schijf te vernachelen. Ijzer op ijzer moet je voorkomen!
 
Heb gehoord dat je ook zonder de remklauw te demonteren de remblokjes er kunt uithalen. Kan dit?



Wil iemand hier eens op antwoorden? Laatste dat ik moet weten eer ik begin met het demonteren.
 
Last edited:
Back
Top