Voorrem Piept

Nitroxxx

Leert als maar bij...
Zoals je kan lezen, telkens ik mijn voorrem helemaal toe trekt piept deze enorm. Als ik een beetje rem valt dit nog best mee en is er soms niets te horen. Ik heb gehoord dat dit veel voorkomt bij schijfremmen, nou is mijn vraag, wat doe je daar aan?
 
Advertisement - register to remove this

zou ik niet doen, niet bevordelijk voor je remweg ;) als het goed is komt het door de remcylinder, het kan ook zijn dat je remblokken op zijn en dat je nu met het ijzer remt, kijk daar even na.
 
om er kopervet achter te doen, moet je je remklauw wel ff los halen. remblokjes eruit halen en aan de achterzijde kopervet doen, niet te veel dan kan het haast niet fout gaan. als je remblokjes op zijn hoor je een metaal op metaal geluidje en dat is meestal geen piepen maar echt krassen. Als je dat hoort, moet je meteen je remblokjes vervangen, anders gaat/is je schijf naar de donder.

ps. 't kan zijn dat je even geen druk hebt nadat je je remmen hebt los gehad, speel daarom voor het rijden even met de remhendel om nare situaties te voorkomen :p
 
Ik heb nog wel foto's van het vervangen van remblokjes, maar dat was bij een Brembo klauw.
Die zit volgens mij niet op een aerox.
Maar als je wilt dan zet ik ze wel ff hier neer.
 
Bolke said:
Ik heb nog wel foto's van het vervangen van remblokjes, maar dat was bij een Brembo klauw.
Die zit volgens mij niet op een aerox.
Maar als je wilt dan zet ik ze wel ff hier neer.

Post ze hier maar even, het kan mij alleen maar helpen :)
 
Ok. :)

Schroefjes.jpg

Deze moet je los schroeven..
Eraf.jpg

Klemmetje.jpg

Eerst ff dat klemmetje eraf halen, en dan kan je die pin eruit schuiven.
Pinnetje.jpg

Kopervet.jpg

Kopervet erop doen, remblokjes weer terug doen, en klaar.
 
Ja die remblokken vallen eruit, en ook nog een soort ijzeren houdertje.
En als je die pin terug doet, dan moet je ook weer dat 'clipje' er omheen doen, anders kan die pin eruit schuiven...
 
remblokken kunnen ook piepen als ze verbrand zijn , meestal houd je dan de rem te lang vast. harder remmen is dan beter. soms zitten de gaten van de schijf dicht met rommel , die moet je dan even uitblazen met lucht.

slechte kwaliteit remblokken kunnen ook heel goed een oorzaak zijn! , malossi remblokken zijn iig goed ! bij Newfren willen ze wat vaker piepen
 
Kan iemand mij vertellen of de methode van bolke dezelfde is bij de remmen op een rox? Er kan dan eigenlijk niet echt veel verkeerd gaan bij het demonteren en monteren van nieuwe remblokjes?
 
zelfde probleem

ik heb net hetzelfde probleem :

ik rijd nu ongeveer 2 weken met mijn 1ste hands booster spirit.

als ik met mijn voorrem rem dan piept deze enorm.
Ik ben ermee naar de winkel gegaan omdat dit nog garantieperiode is.
''bij van roosbroeck ''.

Ze zeiden daar dat dat normaal was omdat men booster juist nieuw is.
Dit klopt toch niet of wel?

Greetez
 
Back
Top