Voorlicht is kapot agm

Hani

New Member
ik heb een agm VX50. Laatst reed ik in het donker en begon mijn licht raar te doen toen ik overging naar groot licht. Vervolgens ging ik terug naar normaal licht en ging mijn lamp opeens niet meer aan. Ik heb de lamp zelf al vervangen en hij werkt nog steeds niet. Waar ik woon heb je eigenlijk geen scooter zaken waar je even heen kan dus weet iemand toevallig wat dit is en hoe ik het kan oplossen?
 
Advertisement - register to remove this

Even meten met een multimeter of met een testlampje.
Testlampje kun je eventueel zelf maken door aan een 12V lampje 2 draadjes te knutselen.
Als grootlicht het wel doet en dimlicht het niet doet kan het aan de volgende zaken liggen:

  1. Grootlicht-/dimlichtschakelaar.
  2. De draad tussen bovenstaande schakelaar en fitting koplamp (deze draad is vermoedelijk roze)
  3. De koplamp fitting (maakt geen goed contact.)
  4. Lampje 12V 35W/35W (maar deze had je al vervangen.)
 
ik heb een agm VX50. Laatst reed ik in het donker en begon mijn licht raar te doen toen ik overging naar groot licht. Vervolgens ging ik terug naar normaal licht en ging mijn lamp opeens niet meer aan. Ik heb de lamp zelf al vervangen en hij werkt nog steeds niet. Waar ik woon heb je eigenlijk geen scooter zaken waar je even heen kan dus weet iemand toevallig wat dit is en hoe ik het kan oplossen?
Even meten met een multimeter of met een testlampje.
Testlampje kun je eventueel zelf maken door aan een 12V lampje 2 draadjes te knutselen.
Als grootlicht het wel doet en dimlicht het niet doet kan het aan de volgende zaken liggen:

  1. Grootlicht-/dimlichtschakelaar.
  2. De draad tussen bovenstaande schakelaar en fitting koplamp (deze draad is vermoedelijk roze)
  3. De koplamp fitting (maakt geen goed contact.)
  4. Lampje 12V 35W/35W (maar deze had je al vervangen.)
Dankjewel voor je reactie, mijn groote licht werkt ook niet meer. Geld dan nog hetzelfde?
 
mijn groote licht werkt ook niet meer.
  1. Als het blauwe lampje in je cockpit, bij ingeschakeld grootlicht, wel werkt en het achterlicht doet het ook, zou ik het eerste eens controleren of de massaverbinding van de koplamp in orde is en of de spanning op het lampje niet te hoog oploopt bij gasgeven.
  2. Als het blauwe lampje in je cockpit, bij ingeschakeld grootlicht, niet werkt, meet of er spanning arriveert bij je lichtschakelaar. Als jouw scooter een aan-/ uitschakelaar heeft voor de verlichting, meet je daar, heeft jouw scooter dit niet, meet je bij je grootlicht-/dimlichtdchakelaar. (op de gele draad)
 
Back
Top