Meet ook je schakelaar eens door , of deze wel omschakelt naar dimlicht en de uit stand.
Dit zou en mogelijkheid zijn echter ik vermoed toch niet dat het aan de schakelaar ligt.
Onderstaande toevoeging van
@Elyseogek kan het bijna niet anders dan een massaprobleem zijn.
als ik mijn schakelaar deed omzetten naar normaal licht dan bleef hetzelfde lampje op het dashboard branden.
Jouw hoef ik dit niet uit te leggen waarom het grootlichtindicatielampje oplicht wanneer de dimlichtschakelaar/grootlichtschakelaar in de stand dimlicht staat maar ik doe het even voor de meelezers.
De spanning komt via de dim-/grootlichtschakelaar in de dimlicht stand aan op het gloeispiraaltje van het dimlichte en normaliter zou de stroom via de massaverbinding terugvloeien naar de min-pool van de accu.
Echter als de massa onderbroken is of slecht contact maakt kan de stroom niet via die weg terug naar de accu vloeien.
De stroom zoekt zich dus een andere weg en wel via het gloeidraadje van het grootlicht en van daaruit via het grootlichtindicatielampje naar massa.
Echter nu staan dus 3 gloeidraadjes in serie en de vloeiende stroom is dus vrij laag en omdat het gloeidraadje van het indicatielampje de grootste weerstand heeft valt hier de grootste spanning over en licht op.
Echter de stroom door het geheel is niet hoog genoeg om de gloeidraadjes van het dimlicht en het grootlicht, welke een veel groter wattage (vermogen) hebben, te doen gloeien.