Voorlamp staat te hoog

Lesley

Member
Helaas merk ik wanneer ik rijd op mijn aerox dat mijn koplamp een heel stuk te hoog staat. Wanneer ik rijd, staat mijn koplamp zo hoog dat ik mensen verblind die voor mij rijden of mij tegemoet komen rijden. Ook wanneer mijn scooter stil staat zonder mij of andere belasting er op staat deze te hoog. Ik heb geprobeerd om mijn lamp wat lager te stellen door de voorste kap er af te halen en de koplamp unit wat naar beneden te "draaien" maar nog staat hij helaas nog veelste hoog. Weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen om dit op te lossen? De scooter is een Yamaha Aerox uit 2010 met standaard koplamp, graag wil ik het zelf kunnen doen als het mogelijk is en niet al te moeilijk.
 
Advertisement - register to remove this

Dan zal je moeten kijken waarom de koplamp niet verder naar onderen wilt.

Misschien is de stelschroef beschadigd of de 4kante nut. Even wat WD40 erop spuiten en kijken of je verder komt.
Anders moet je even kijken of hij nergens word tegen gehouden of geblokkeerd word.
 
Misschien een domme vraag maar kan het misschien aan het lampje zelf liggen?
Als je op een scooter groot licht zet schijnt het meestal ook in de medemens haar ogen ondanks dat de normale verlichting wel naar de grond wijst.
 
Een hele goeie van Enterprice, brandt niet gewoon het verkeerde gloeispiraaltje van de lamp die in de fitting zit van dim-licht.
Het dimlichtspiraaltje is voorzien van een kapje of zit de fitting niet verdraaid?
 
Helaas merk ik wanneer ik rijd op mijn aerox dat mijn koplamp een heel stuk te hoog staat.
Heb je recentelijk het lampje vervangen ?
Misschien is het borgklemmetje losgeschoten/getrild en zit het lampje er scheef in.
Als dit zo is dan geeft het lampje een vertekend/verkeerd beeld in de unit.
 
Last edited:
Back
Top