Vloeibaar alu

kaj

Well-Known Member
Bij mijn blok: mina hori lc
Is een draadeind, tapeind(weet niet hoe je het noemt 8P) dol. Het is bij de aansluiting van de carterkap. Dus waar die inbusjes ingaan om je carterkap mee vast te zetten. Daarvan is er 1 dol. Kan ik die opvullen met vloeibaar alu en opnieuw(laten) tappen? Alleen waar halen jullie die vloeibare alu? Gewoon bij de gamma:D. Hoe heet het spul en zijn er verschilllende soorten op de markt?
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat het sterker is om hem uit te boren en er een grotere tab in de gooien. Dus ipv m6 een m8, of wat er ook inzit.

Ik meen dat Belgom een merk vloeibaar-alu is.
 
Cipher said:
Denk dat het sterker is om hem uit te boren en er een grotere tab in de gooien. Dus ipv m6 een m8, of wat er ook inzit.

Ik meen dat Belgom een merk vloeibaar-alu is.

mijn mamma zegt dat belgom zon poetsmiddel is (voor alu en chroom)

en zoals je weet... vrouwen hebben altijd gelijk |( :rolleyes:
 
bmxtreem said:
uitboren, en dan een helicoil erin draaien (of hoe je dat ook schrijft) en dan kan je gewoon je oud bout er weer in draaien :p werkt goed:)

Zou er ruimte zitten om hem uit te boren en helicoil in te stoppen?
 
bmxtreem said:
mijn mamma zegt dat belgom zon poetsmiddel is (voor alu en chroom)

en zoals je weet... vrouwen hebben altijd gelijk |( :rolleyes:

Helaas vaak wel ja :p
Maar volgens mij heeft Belgom, naast schoonmaak producten, ook reparatieproducten zoals vloeibaar Alu.

-edit
Nee, ik blaat. Belgom ("Belle Gomme", glimt mooi) heeft alleen polijst-zut.
 
Je kunt zoveel doen, maar wat je bedacht heb ik vind ik een zeer slecht idee.
Dat materiaal is te slap daarvoor en hecht denk ik ook weer niet zo goed dat je erin kunt gaan boren en tappen.
Ik zou er een draadbusje inzetten, dan kun je gewoon je M6 maat behouden en zit het megastrak.
 
Ik begrijp dat een helicoil een omgekeerd draadeind is? Dus hol van binnen, met zowel van binnen als buiten schroefdraad?
Zowiets dus;
helicoil.gif
?

Waar koop je die?
 
dat is ong. hetzelfde idee als een draadbusje, alleen een draadbusje is denk ik wel wat steviger.
Dan boor je eerst het gat uit tot een bepaalde grootte, daarna tap je er draad in voor het draadbusje, je draait deze erin.
En dan draai je de schroef weer in het draadbusje.
Dit doen ze hier bij de dealer vaak in de uitlaatmond, aangezien het schroefdraad daarin zeer vaak kapot is omdat alles verroest is.
In draadbusjes kun je je uitlaatboutjes dan nog strakker draaien dan normaal...
 
Back
Top