Vloeibaar metaal

Facilly

[NHO] M-tuning
Ik had even snel een vraagje,

ik was even een oud testcilindertje (pia hebo ng) aan het bewerken, maar toen ging ik door de zijkant van de uitlaatpoort heen (zit nu klein gaatje in, bij het tapeind dus).

Dit moet nu opgevuld worden met vloeibaar metaal, en nu heb ik vloeibaar metaal liggen, maar zit er geen beschrijving bij.

Dus hoe werkt dit? Ik knip een stukje van die ''staaf af'' en zorg dat het zachte gedeelte (binnenkant) goed met het harde gedeelte (buitenkant) gekneed wordt en breng het dan aan?

En hoe lang moet ik dat laten zitten voordat het echt goed hard en schuurbaar wordt?

groetjes
 
Advertisement - register to remove this

gewoon laten tig lassen moet makkelijk lukken en da gelul over dat die wand los laak kan nie want die hebben ze met een veel hogere tempratuur er in gezet

spuit jij is een stuk plastic met verf. blijft goed zitten. buig dat stuk plastic is en het bladdert heel snel~!

dat gebeurt ook met lassen. je wand zet in 1 keer zo snel uit dat het gewoon los gaat laten.
 
tuurlijk kan je het wel opvullen met vloeibaar alu , je moet alleen de cilinder goed ontvette en grof opschure waar het opgevuld moet worden , en natuurlijk kwaliteit spul halen en geen praxis rommel.
hmmm, nou werk ik al weer 10jaar,3weken en 1dag bij de praxis, maar ik heb daar nog nooit iets gezien wat op vloeibaar alu leek.Als ik mij niet vergis word alu vloeibaar bij dik 600 graden. het warmste goedje wat ik ooit bij de praxis heb gezien was een verkeerd gemongen 2componenten plamuur
 
spuit jij is een stuk plastic met verf. blijft goed zitten. buig dat stuk plastic is en het bladdert heel snel~!

dat gebeurt ook met lassen. je wand zet in 1 keer zo snel uit dat het gewoon los gaat laten.

Een bedrijf met verstand van zaken zal sowieso niet zomaar de boel dichtlassen, vooral om kromtrekken/vervormen tegen te gaan zullen ze eerst de hele cilinder heet stoken en pas daarna lassen.
 
Een bedrijf met verstand van zaken zal sowieso niet zomaar de boel dichtlassen, vooral om kromtrekken/vervormen tegen te gaan zullen ze eerst de hele cilinder heet stoken en pas daarna lassen.

Maar toch zal er op de plaats waar de las word gelegt een grote warmtestijging plaats vinden. Wat misschien tenkoste gaat van de wand.
Natuurlijk kan je niet met zekerheid zeggen dat de wand aan diggelen gaat. De kans daar op is alleen groot.

Als je de gok toch wilt wagen probeer het en ervaar de gevolgen.
 
mja , dan de vraag , hoe kom je daar bij? lijkt me een lastig plekje om te lassen..

meestal als een cilinder gelast word komt er een nieuwe wand in omdat vaak de cilinder toch al kapot is , maar zo is het hoe dan ook riskant..
 
spuit jij is een stuk plastic met verf. blijft goed zitten. buig dat stuk plastic is en het bladdert heel snel~!

dat gebeurt ook met lassen. je wand zet in 1 keer zo snel uit dat het gewoon los gaat laten.

het is nie net als verf en een stuk plastic.. ik zit in de metaal en weet zeker dat die niet los laat.. de cilinder is nog super warm als ze de ring er in persen en de ring hebben ze in een koelvak gelegt
 
Back
Top