Buppes_ said:Waarom draai je het membraanniet een kwartslag?, ik heb al twee blokken getuned met het spruitsuk gedraaid. heb geen meetresultaten maar dr zit voelbare verbetering in je prestaties na dit toegepast te hebben.
Weet niet wat minder werk is, maar t is t proberen waard denk.
JasperdB said:ja... en hoeveel zonder ?
Volgens mij is je inlaattraject je spruitstuk, wat er onder je membraan gebeurt hoort er iig niet bij. Het inlaattraject blijft dus even kort/lang alleen het membraan word verplaatst en daardoor krijg je automatisch een lagere carterdruk. Als je gaat testen weet je dan dus nog steeds niet zeker of de carterdruk voor jou winst/verlies geeft of de verplaatsing van het membraan.JasperdB said:imo moet het inlaat traject gewoon zo kort mogelijk, en je membraan ophogen zie ik niet als iets winstgevends
Mol said:Volgens mij is je inlaattraject je spruitstuk, wat er onder je membraan gebeurt hoort er iig niet bij. Het inlaattraject blijft dus even kort/lang alleen het membraan word verplaatst en daardoor krijg je automatisch een lagere carterdruk. Als je gaat testen weet je dan dus nog steeds niet zeker of de carterdruk voor jou winst/verlies geeft of de verplaatsing van het membraan.
Jij hebt het over de weg die het mengsel binnen het carter maakt. Voor mij is het inlaat traject het stuk van je carb tot je membraan.JasperdB said:als je bv het bw's lc carter neemt van beunhaas... dan zie je dat dat membraan vergeleken met een pia blok oid egt een stuk verder van de cilinder verwijderd zit. (miss btje wat extreem voorbeeld, maar tog krijg je dan een langer inlaat traject lijkt me...)
Blom said:Hij bedoelt ws het stuk vanaf de de buitenlucht tot in de cilinder. Het kan wel een positief effect hebben op je flow dacht ik. Een langer inlaattraject. En hoe korter je inlaattraject des te beter de gasreactie en hogere stroomsnelheid. (heeft ook met de oppervlaktes van doorlaten te maken, maar ook met de lengte)
ABT said:Kymco dus.....
Ik vind dat toch ook niet alles, omdat je carter dan niet symetrisch is.
melf #50 said:alleen bij Kymco en peugeot zit het membraan nogal ver vanaf de zuiger..