Vivacity start niet meer na nieuwe carb

Vivarider1!

New Member
Ik heb recent een 70cc malossi sport onder mijn viva city gezet en hij starte toen gewoon met de standaard 12mm carb nu heb ik een nieuwe 17,5 pwk polini carb er op gezet en start hij niet. Als ik heb op de handchoke zet gaat hij in zijn maximale toeren en als ik de choke er af haal valt hij gelijk uit. Weet iemand wat het probleem is? Heb al een nieuw membraan met pakkingen geplaats en grotere sproeier in de carb gedaan en niks helpt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb recent een 70cc malossi sport onder mijn viva city gezet en hij starte toen gewoon met de standaard 12mm carb nu heb ik een nieuwe 17,5 pwk polini carb er op gezet en start hij niet. Als ik heb op de handchoke zet gaat hij in zijn maximale toeren en als ik de choke er af haal valt hij gelijk uit. Weet iemand wat het probleem is? Heb al een nieuw membraan met pakkingen geplaats en grotere sproeier in de carb gedaan en niks helpt.
eigenlijk is het probleem heel simpel, omdat hij dus wel werkte met een 12mm carb, moet hij zeker werken met een nieuwe 17,5mm carb.
Mogelijke oorzaken,
Te veel benzine/te weinig lucht
of
te weinig benzine/te veel lucht.
Ik sluit valse lucht uit, omdat ik er van uit ga, dat je dat geregeld hebt, door het plaatsen van nieuwe pakkingen.
 
Ja ik wil wel proberen te checken op valse lucht maar moet m dan eerst laten lopen lijkt mij? Dan kan je met remreiniger op de pakkingen en aansluitingen spuiten. En de carb kwam met sproeier 80 toen is mij verteld dat het mss ligt aan een te kleine sproeier maar hoe grote sproeier ik er ook in doe het helpt niks zit inmiddels een 120 in.
 
Ja ik wil wel proberen te checken op valse lucht maar moet m dan eerst laten lopen lijkt mij? Dan kan je met remreiniger op de pakkingen en aansluitingen spuiten. En de carb kwam met sproeier 80 toen is mij verteld dat het mss ligt aan een te kleine sproeier maar hoe grote sproeier ik er ook in doe het helpt niks zit inmiddels een 120 in.
ik zie het probleem al, die 70cc, heb jij die nog moeten inrijden, of had je die veel eerder aangeschaft dan je carburateur
 
Ja ik heb er idd nog nie heel veel kilometers met de 70cc gereden maar dan zou die wel gewoon moeten kunnen starten toch?
Ik heb ook een vivacity thuis, met precies hetzelfde probleem, jouw sproeier is veel en veel te groot. Jouw Carter zit nu helemaal vol met benzine en olie.
Als jij nu idd een kleinere sproeier in gaat zetten, dan gaat hij alsnog niet starten.
Bij mij kwam het probleem nog iets verder, mijne wilde toen helemaal niet meer starten, omdat door zoveel brandstof mijn bougie is kapot gegaan.
Dat probleem heb jij nog niet.
Wat je moet doen, is je cilinder eraf halen, pak je een wcpapier/keukenpapier, en maak je alles droog, probeer vooral in jouw carter bij je krukas alles droog te maken.
En in je zuiger, zit ook heel veel olie nog, achter de zuigerpen.
Zuiger hoef je niet los te halen, maar maak het erin gewoon ff droog.
Als je dat hebt gedaan, is het handig om je bougie te controleren, is hij pikzwart, het beter om een nieuwe erin te zetten.
Hittegraad 9 is de beste optie, hittegraad 10 is te koud.
Met een hittegraad 10 gaat hij al helemaal niet starten in deze staat.
Hittegraad 8 moet je niet doen, want dat wordt veel te heet.

Als je dat allemaal hebt drooggemaakt, monteer dan weer alles in elkaar.
Klein beetje olie weer ff op je cilinderwand smeren.

begin met een sproeier maat 90, en kijk vanaf daar hoe hij loopt.

Het beste is om sws gelijk een nieuwe bougie 9 erin te doen.

als je dat allemaal hebt gedaan loopt hij helemaal perfect
 
Top dankjewel voor je advies ik had net nog geveck en bouchie vonkt nog goed want had er net een nieuwe met hittegraad 9 in gedaan maar dan ga ik nu even mijn cilinderkop er af halen en alles droog maken.
 
Top dankjewel voor je advies ik had net nog geveck en bouchie vonkt nog goed want had er net een nieuwe met hittegraad 9 in gedaan maar dan ga ik nu even mijn cilinderkop er af halen en alles droog maken.
hahahaha, was het maar zo makkelijk, niet alleen je kop moet eraf, alles, je moet je hele carter droog maken.
Succes ermee
 
Ik heb ook een vivacity thuis, met precies hetzelfde probleem, jouw sproeier is veel en veel te groot. Jouw Carter zit nu helemaal vol met benzine en olie.
Als jij nu idd een kleinere sproeier in gaat zetten, dan gaat hij alsnog niet starten.
Bij mij kwam het probleem nog iets verder, mijne wilde toen helemaal niet meer starten, omdat door zoveel brandstof mijn bougie is kapot gegaan.
Dat probleem heb jij nog niet.
Wat je moet doen, is je cilinder eraf halen, pak je een wcpapier/keukenpapier, en maak je alles droog, probeer vooral in jouw carter bij je krukas alles droog te maken.
En in je zuiger, zit ook heel veel olie nog, achter de zuigerpen.
Zuiger hoef je niet los te halen, maar maak het erin gewoon ff droog.
Als je dat hebt gedaan, is het handig om je bougie te controleren, is hij pikzwart, het beter om een nieuwe erin te zetten.
WAT een onzin zeg .... :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Gewoon benzineslang afblinden , Bougie er uit en starten ,, zo start je het Carter ook droog .
Je gaat toch niet de Cilinder er af halen , en met Papier in je Carter Klooien .... Man. Man , Man, Man.
 
Wat moet ik nou doen de cilinder er af halen of gewoon de bouchie? En zou ik eerst ff 200km met de oude carb rijden?
Post automatically merged:

Met de orginele carb start hij wel gewoon maar was vergeten waarom ik die nieuwe had gehaald. Dit is omdat dat schroefdraad van die carb niet meer goed is waardoor ik hem nie meer kan monteren maar had net ff goed tegen het spruitstuk aan gedrukt om te kijken of hij aan wou en zonder moeite starte hij gelijk
 
Last edited:
WAT een onzin zeg .... :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Gewoon benzineslang afblinden , Bougie er uit en starten ,, zo start je het Carter ook droog .
Je gaat toch niet de Cilinder er af halen , en met Papier in je Carter Klooien .... Man. Man , Man, Man.
grote vriend, met een Horizontaal Blok zou dat misschien kunnen, maar vivacity is verticaal, dan blijft alles alsnog erin, vooral als de bougie eruit, helemaal geen compressie, en mocht het op 1 of ander wonderbaarlijke manier wel iets doen, dan zit de hele cilinder onder nog meer olie
 
Ik ga mee met de grote Brute
Toevoer afsluiten, bougie eruit en kicken.

Overigens betwijfel ik ten zeerste of dit blok vol ligt.

De maat van de hoofdsproeier doet vrij weinig voor de stationair toestand.
Er is niet voor niks een stationair sproeier.

Dat ding zal met maat 60 en maat 100 gewoon starten.

Verder is er wss een montagefout.
Gasschuif niet goed gemonteerd
Of valse lucht op de carburateur zelf.
Wellicht een ongebruikte aansluiting die niet afgedopt is.

Fotos van het geheel zijn handig.
 
Denk dat dan dan zou kunnen want heb het nippeltje waar het olie noormaal gesproken op moet niet dicht gemaakt maar rijd wel op mengsmering maakt dit zo veel uit? En hoe kannik die dicht maken?
 
Kijk eens hier en hier.

Overigens is dat wel essentiële info als je het mij vraagt.
Beter even duidelijke foto's plaatsen van je fabricatie voordat anderen hier tig berichten gaan speculeren.

Kijk meteen even of je de boel wel goed gemonteerd hebt en of de gasschuif volledig naar beneden en boven komt..
 
Back
Top