Ligt er ook aan hoeveel kilometers het ding al gebruikt is geweest (de slijtage factor)
En wat er aan servicebeurten in het verleden is gedaan.
Vaak krijg je te horen dat het ene en het andere wel eraan gedaan is, maar niet te herleiden valt of er wel gebruikt is gemaakt van een compleet service interval plan dat helemaal uitgevoerd dient te worden..
Ook denken mensen vaak zelf het onderhoud uit te voeren, maar de helft of 1/3 wat gedaan moet worden slaan ze dan over.. Of rijden gewoon er net zo lang ermee door en dan af en toe een nieuwe riem / rolletjes / remblokken en een bougietje monteren.
Je moet de scooter echt het volledige service beurten plan te laten door lopen om er zeker van te zijn dat alles goed gesteld en gecontroleerd is en of vervangen zodat je weet dat de scooter je niet in de steek laat.
Ik kan verder niet zien of ruiken of dat deze scooter je de eerste eigenaar ervan bent en of dat je deze 2ehandse ergens hebt gekocht.
Je kan alleen als door extra goede onderhoud er voor zorgen dat de topsnelheid niet zal afnemen.. (en is dit eerder hoger geweest en nou lager dan is er vast slijtage in het spel.. Daarnaast een goede afstelling zorgt er ook ervoor dat het motortje beter gaat presteren..
Je kan een snor alleen geen brom snelheden laten rijden. Daarop worden ze mechanische begrensd.
Overigens heb je al een dubbel topic lopen onder een andere titel, maar de vraag is vrij hetzelfde...
https://scooterforum.net/threads/peugeot-vivacity-rijd-maar-65-op-teller.208109/#post-3506459
Je mag overigens maar 1 topic lopend hebben over dezelfde vraag.. Bij deze voeg ik ze samen.