Vivacity rijd slecht/niet

ladyflame

Well-Known Member
hoi! dit bericht heb ik ook op ander forum geplaatst dus het kan bekend voorkomen.

Ik heb een vivacity (brom 2takt) uit 2003(of nog eerder) rijd hier al jaren met plezier op alleen op moment rijd hij zeer slecht tot niet.
Ik kan volgas maar krijg op geven moment een Bwoap geluid(dit was zelfs zo ene keer had ik er last van andere keer niet). Het te veel lucht/geen bezine of teveel benzine/geen lucht combi.
De scooter heeft langere tijd stilgestaan en we dachten dat er vuil in de carb getrokken zou zijn maar dit was niet het probleem.

Carb is schoon gemaakt, sproeier is schoon gemaakt, Nieuwe CDi(hier reed hij helemaal niet meer mee viel uit en niet aan te krijgen), nieuwe Bobine, nieuwe bougie, nieuwe membraan, nieuwe brandstof leiding, luchtfilter schoongemaakt(zonder luchtfilter zelfde probleem) elke afstelling hebben we wel gehad en dit alles zonder succes.

Stationair lopen is trouwens geen probleem dit doet die gewoon, maar zodra ik ga rijden en ik ga volgas gaat die stotteren en Bwoap geluiden geven zelfs zo erg dat ik van 50km naar 10 of 20 km terug zak en dan pas weer het gas kan herpakken.

Wij zijn nu zo ongeveer ten einde raad en vandaar dat ik hier mijn vraag stel.
Zal nog wel iets vergeten zijn te melden met wat we allemaal al gedaan hebben want er is al zoveel geprobeerd.
 
Advertisement - register to remove this

Als je zegt bobine vervangen, houd dat ook in de bobinekabel en bougiedop?
Oude Benzine vervangen?
Brandstof filter(s) vervangen?

(ik probeer even mee te denken)
 
zuigerveren in het verleden wel een vervangen geweest? Zo`n scooter blijft niet eeuwig motorisch 100%

Hoeveel kilometers mee gereden in totaal? Neem aan dat je veel hebt gereden maar weinig aan onderhoud is gedaan.. (bedoel dan serieuze controlle) en niet alleen de remblokjes vervangen en weer gaan met de banaan.
 
Back
Top