vivacity rijd afwisselend

ron06

Well-Known Member
Heey

Ik heb een vivacity maar die heb nogal een probleem.
hij start slecht en als hij start valt hij snel weer uit.

ik heb de carberateur al 100 keer uit elkaar gehaald om te kijken wat het is. soms als alles dan weer in elkaar zit start ie en rijd ie weer normaal trekt lekker op enzo maar als hij dan weer ffies stil heeft gestaan nokt hij er weer mee.

ff een paar dingen die niet kloppen.

als hij start en moeizaam stationair loopt komt er veel witte rook uit de uitlaat. het vacuem doet het ook niet helemaal lekker de ene keer wel en de andere keer blijft hij lopen en stopt de benzine alleen als je in het vacuemslangetje blaast. hij rijd ook op mengsmeer omdat de vorige eigenaar de oliepomp en alle slangen eraf heeft gehaald. omdat die stuk is.

verder denk ik dat het misschien kan zijn dat de olie naar beneden zakt en de benzine verdampt ofzo als hij een tijdje stil staat vandaar de witte rook maar dan zou die het best snel weer moeten doen.

ik heb alleen een beetje in de carbarateur zitten rommelen met sproeiers en voorderest niks aan gedaan.

heeft iemand een idee wat het kan zijn?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

ik meng de benzine niet zelf heb ik een beetje slechte ervaring mee (gooi er vaak te veel in) maar ik had nog een bougi liggen en die erin gegooit maar bleef hetzelfde probleem
 
wie mengt het dan? bij de pomp?

als dat zo is maak dan de tank maar gewoon leeg , en haal GOEIE olie (en dat hoeft niet duur te zijn) en meng zelf , scheelt je een hoop ellende , en mengen is niet moeilijk.

gewoon 20ml per liter erbij doen , hoe moeilijk kan dat zijn ;)

maar al met al wel stukken beter.

heb je er een NIEUWE bougie in gezet?
 
Back
Top