Peugeot vivacity rijd niet lekker

Jules2001

Well-Known Member
Hallo allemaal!

Ik heb een Peugeot Vivacity uit 2005 met een probleem dat ik maar niet verholpen krijg. Namelijk een beetje gas doet hetzelfde als vol gas. Hij moet naar mijn idee ook meer power hebben dan die nu heeft. Ook als ik een lang stuk volgas heb gegeven en dan los laat voor een bocht om vervolgens weer gas te geven stottert die n halve seconde… ook als ik weg wil rijden duurt het lang voor dat die ik zijn toeren gaat om vervolgens weg te rijden. Iemand enig idee waar het probleem ligt?
(Bougie kleur is koffiebruin)

Alles is standaard van de scooter.
 
Advertisement - register to remove this

Er moet onderhoud komen aan je scooter, als je het zelfs niet kan ga niet iemand die het wel kan, klinkt alsof je scooter een verkeerd toerental aangrijpt. 0 tot 20kmpu wordt gefunctioneerd door je trekveertjes bij je koppeling. De drukveer zorgt ervoor dat de koppeling bij het juiste toerental aangrijpt, zodra je de juiste drukveer hebt kan je de rest van de scooter afstellen (trekveertjes, rolletjes en carburateur indien nodig).
 
een beetje onderhoud is nooit weg, dat je bougie koffiebruin is dat is al mooi.
maar je kan de carb nog meer afstellen.

maar voor we je verder kunnen helpen is een setup wel handig.
waar rijd je mee.
alles er bij meenemen.
origineel of imitatie merken gewichten kleuren etc.
Post automatically merged:

Er moet onderhoud komen aan je scooter, als je het zelfs niet kan ga niet iemand die het wel kan, klinkt alsof je scooter een verkeerd toerental aangrijpt. 0 tot 20kmpu wordt gefunctioneerd door je trekveertjes bij je koppeling. De drukveer zorgt ervoor dat de koppeling bij het juiste toerental aangrijpt, zodra je de juiste drukveer hebt kan je de rest van de scooter afstellen (trekveertjes, rolletjes en carburateur indien nodig).
jou uitleg klopt niet helemaal, maar ik denk dat je de vario en en drukveer bedoelt, deze hebben we met elkaar te maken.
de drukveer bepaald het niet voor jou koppeling om aan te grijpen dat doen de trekveren.
 
een beetje onderhoud is nooit weg, dat je bougie koffiebruin is dat is al mooi.
maar je kan de carb nog meer afstellen.

maar voor we je verder kunnen helpen is een setup wel handig.
waar rijd je mee.
alles er bij meenemen.
origineel of imitatie merken gewichten kleuren etc.
alles is origineel, behalve uitlaat is een sito plus en die bijgeleverde (gele) trekveren zitten ook erin. Het is een snor uitvoering waarbij veel onderdelen vervangen zijn van een donerblok (brom blok).
 
dan loopt jou snor dus nu veelste hard.
de regels zijn nog steeds dat we geen snor tuning doe ( of er is iets aangepast )
tot ik dat zeker weet houd ik mij er liever buiten.
 
een beetje onderhoud is nooit weg, dat je bougie koffiebruin is dat is al mooi.
maar je kan de carb nog meer afstellen.

maar voor we je verder kunnen helpen is een setup wel handig.
waar rijd je mee.
alles er bij meenemen.
origineel of imitatie merken gewichten kleuren etc.
Post automatically merged:


jou uitleg klopt niet helemaal, maar ik denk dat je de vario en en drukveer bedoelt, deze hebben we met elkaar te maken.
de drukveer bepaald het niet voor jou koppeling om aan te grijpen dat doen de trekveren.
Dat is niet waar je trekveren hebben functie tot aan de 20kmpu
 
Dat is niet waar je trekveren hebben functie tot aan de 20kmpu
Je geeft eerder aan dat:
De drukveer zorgt ervoor dat de koppeling bij het juiste toerental aangrijpt, zodra je de juiste drukveer hebt kan je de rest van de scooter afstellen

Dat van de trekveren dat klopt wel.
Malossi wit of geel kan prima

De drukveer levert een tegendruk van de vario.
Een goede standaard drukveer of een malossi wit zou wel goed moeten doen.
Standaard vario met een ontgrensde sito+
Zou ik rond de 8 gram beginnen en kijken hoe hij het doet qua toeren en het herpakken van het vermogen.

Sproeier zal wel goed zitten. Maar de k toch va 58 tot 66 geen overbodige luxe is.
58 kwam dacht ik vroeger standaard in de brom variant.
 
Back
Top