peugeot vivacity 50cc optrek

milan073

New Member
hallo,

ik heb en vivacity 2005 50cc met een yasuni r uitlaat. laatst heb ik een malossi multivar gekregen samen met polini test rolletjes 4,5g tot 6g en malossi trekveren art code 29 9605, maar nu heb ik een probleem.

het zit zo, ik was aan het afstellen en heb de rode trekveren erin gedaan samen met de drukveer (wit) die bij de multivar kwam. ook had ik 8,5g rolletjes die erbij kwamen erin gestopt. hij deed het prima maar geen verbetering in de optrek maar misschien wel langzamer dan std. wel is mn top van 60 op teller naar dik 70 op de teller gegaan. daarna heb ik lichtere 7g rolletjes erin gedaan die al in de scooter zat. hij was alleen maar langzamer met de optrek en kon niet eens voorbij de 50 komen. hierna heb ik de 6g van polini erin gedaan en toen viel mijn scooter gewoon uit tijdens het rijden. vond ik al raar maarja. daarna heb ik de 4,5g 5g en 5,5g geprobeerd geen verschil tussen elkaar was hetzelfde als de 7g rolletjes. ik heb dit ook allemaal nog geprobeerd met de std drukveer en daar was het precies hetzelfde gezeik. daarna de drukveer van malossi met andere trekveren geprobeerd en nogsteeds niets.

conclusie het lijkt net ofdat ik een betere afstelling std/ de 8,5 rollen met rode trekveren en witte drukveer beter is dan lichtere rolletjes, dat vind ik raar aangezien ik een yasuni r heb. verder lijkt het ofdat ik niet sneller kan optrekken terwijl ik dat wel zou willen.

heeft hier iemand een oplossing voor of heb ik echt gewoon een kut scooter?

bedankt alvast
 
Advertisement - register to remove this

Wellicht is de witte Malossi drukveer te licht aangezien een standaard fabrieks drukveer tussen de wit en geel qua sterkte zit.
Qua de rode trekveren weet ik niet welke je er mee bedoelt, Mallosi of dpm of van aliexpress ?
Malossi rood zou namelijk te sterk zijn .
 
Wellicht is de witte Malossi drukveer te licht aangezien een standaard fabrieks drukveer tussen de wit en geel qua sterkte zit.
weet je dat zeker aangezien de malossi drukveer een stuk langer is dan de std en als ik hem erop doe moet ik meer kracht gebruiken dan bij de std
 
Zo heb ik het altijd zelf geleerd en gehoord, bij mij was de standaard fabrieks drukveer stugger dan de Malossi witte drukveer.
Met de fabrieks drukveer ( origineel ) zou je met deze setup goed zitten .
 
oke, dan monteer ik denk ik de std drukveer er terug op.

ik had je vraag over mijn trekveren niet gezien maar ik heb malossi trekveren code 29 9605 die zijn voor 6-8k toeren maar als ik de blauwe of groene pak dan heeft dat zelfs invloed op mn snelheid/optrek ik weet niet waarom dat zo is dat zou niets uit moeten maken
 
Back
Top