Runia

New Member
Ik ga binnenkort een 70cc op mijn vivacity doen, maar hoor verhalen over de lucht intake. Dat er niet genoeg lucht word aangezogen?

Mensen ervaring mee? Zoja tips zijn welkom
 
Advertisement - register to remove this

Je krijgt het niet goed werkend is mijn ervaring. Heb dat zelf ooit eens getest. Als je dan half gas of meer geeft smoort hij op het luchtfilter. Een 70cc zuigt nou eenmaal meer lucht aan als een 50cctje.. Zelfde zoals het ook bij een compressor werkt.
Het is zo uit de hand gelopen dat ik hem destijds naar de dealer hebt gebracht (peugeot speedight wrc 206).
En die kerel is er zeker 3 dagen ermee bezig geweest. Had er toen zelfs nog een 16mm DO PHBG erop zitten.
Zelfs heeft die dealer ook nog andere naalden en afstellingen geprobeerd maar kreeg het gewoon niet goed afgesteld.
Of het liep te rijk, en of liep het weer te arm..
Je kon er wel ermee rijden, maar het liep voor geen meter en ook de benzine tank bleef niet lang vol (zuipte best wel gigantisch veel)

Ik zag er het resultaat niet erin, dus was er maar mee opgehouden en gewoon weer standaard gemaakt.

Heb er ook nog eens een DR70 erop gehad en die boring was helemaal ovaal geworden (een nieuwe zuiger paste er zelf er helemaal niet meer erin)

Gaten in het luchtfilterbox waren ook al uitgeprobeerd. Ten eerste je krijgt echt een pokke herrie. Ten tweede de afstelling krijg je met sproeiers nooit meer goed of naalden.. En dan zuigt die altijd te veel lucht aan (en loopt dan te arm)

Conclusie het was al die moeite die ik gedaan had het gewoon niet waard.
 
Kut, is gewoon een zenuwachtig blok met allerlei onhandige fabrieksconstructies waardoor t niet echt goed te tunen valt. Beter een minarelli of een piaggio blokje als je t mij vraagt.
 
Ik ga binnenkort een 70cc op mijn vivacity doen, maar hoor verhalen over de lucht intake. Dat er niet genoeg lucht word aangezogen?

Mensen ervaring mee? Zoja tips zijn welkom
Niet doen, onderbouwing gegeven door de ervaren heren hiervoor,
Groet,
 
Back
Top