70cc vivacity nieuwe carb

pxrplu

New Member
Ben een vivacity project gestart.

Setup:
-Airsal 70cc
-Yasuni R
- 5,7g rollen
-Gele druk en trekveer malossi
-12mm carb

Nu merk ik dat de scooter vermogen verliest door de kleine carb. Hij loopt wel perfect stationair nu. Hij loopt nu 85/90 en zou hem wel naar de 100+ willen laten lopen als dat uberhaupt mogelijk is. Moet ik dan voor polini gaan en dan 17.5, 19 of 21mm? Of juist iets heel anders. De vivacity komt uit 2009.
 
Advertisement - register to remove this

Tuurlijk, een 21mm carb op een 12mm spruitstuk gaat niet werken he. Bereid je maar alvast wel voor op het verbruik met die 21mm...

Ik denk trouwens ook dat je vooral meer koppel onderin zal krijgen, en je top niet bijzonder meer omhoog zal gaan.

Dutchriders gebruikt ook een andere uitlaat in de video, ook 'getunende' cilinder, verwacht niet dezelfde prestaties.
 
Last edited:
85/90 is zeker heuvel af kin op het stuur met de kroeg in zicht gemeten?

Het idee is leuk en een 19mm is groot genoeg voor alles wat er voor een Peugeot blok te krijgen is. Maar 100 ga je niet zomaar halen vrees ik
 
Kun je het resultaat posten als je het afgesteld hebt gekregen op die 21 mm carb ?
Dit lukt velen namelijk niet goed op een Airsal gemonteerd op een Vivacity 2005 blok.
85/90 is dat op de teller zelf?
 
Kun je het resultaat posten als je het afgesteld hebt gekregen op die 21 mm carb ?
Dit lukt velen namelijk niet goed op een Airsal gemonteerd op een Vivacity 2005 blok.
85/90 is dat op de teller zelf?
Ja ik ga het er volgende week op proberen te zetten. Ik zal het laten weten.
85/90 is op teller ja, wind mee en heuvel af wel.
 
Back
Top