Vivacity 50cc naar 70cc

vivaspin

Banned
Hey jongens,

Ik kan van een vriend een dr70 cilinder kopen, voor mijn vivacity.
Er zit nu gewoon 50cc std AC op. De DR70 is ook AC.
Maar ik wil geen 90-95 ofso rijden, ik wil gewoon 75-80 echte rijden.
Kan ik dan alleen de dr 70 incl zuiger kopen en erop zetten. zonder carb te veranderen en zonder spruitstuk enzo te veranderen.
Natuurlijk wel de sproeier maar dat spreekt voor zich.
Mijn vraag is dus of dit wel haalbaar is, dus gewoon met dr70, std krukas, std carb, std spruit, std membraan ong 75-80 rijden en een beetje mooie optrek.
 
Advertisement - register to remove this

melf #50

Well-Known Member
mja , dan zal ie echt wel wat sneller lopen dan dat , zet er dan gewoon een standaard uitlaat of sito plus oid op..

verder kan alles standaard blijven op de afstelling na.

de krukas zal het niet leuk vinden maar dat moet je zelf weten..
 

vivaspin

Banned
mja , dan zal ie echt wel wat sneller lopen dan dat , zet er dan gewoon een standaard uitlaat of sito plus oid op..

verder kan alles standaard blijven op de afstelling na.

de krukas zal het niet leuk vinden maar dat moet je zelf weten..
Zou die sneller lopen dan 80, denk je?
Ik bedoel gewoon ales std laten behalve cilinder en zuiger. Maar ik bedoel dan 80 echte kms, niet de snelheid op teller.
 

melf #50

Well-Known Member
80 op de teller haalt ie met standaard spul al makkelijk , dus laat staan wat er begeurd als je er een 70cc op zet , dan zal ie toch echt wel zo'n 80 echte km's gaan ..
 

El-Toro

Membert.
Nou het is wel beter om je krukas en membraan te vervangen.
Dat kost nu wel wat, maar zo voorkom je grotere schade voor later.
Edit:
Je plaatjes vervangen voor carbon.
Dat is een stuk sterker heb ik gelezen.
 
Last edited:

Tinus_070

Haagse Koning*
Verklaar je nader wat betreft het membraan?
Want lukraak dingen overtypen die je leest slaat natuurlijk nergens op.

Krukas is met een 70cc wel een aanrader.

Maar je zegt zelf al een Gianelli Reverse te hebben, daar moet hij toch ook wel zeker 75 echte mee kunnen.
Dus dan is het zonde om een 70cc te monteren als je deze al hebt liggen.
Anders gewoon de scooter volledig ontgrenzen (dus ook de standaard uitlaat) en die DR monteren.
 

El-Toro

Membert.
Omdat ik gelezen heb, dat je standaard plaatjes sneller kapot kunnen gaan.
Carbon is veel sterker. Mocht dat kapot gaan dan word het helemaal vergruisd.
Ik heb hem toch ook een link gegeven waarin dat te lezen is.
 

vivaspin

Banned
Omdat ik gelezen heb, dat je standaard plaatjes sneller kapot kunnen gaan.
Carbon is veel sterker. Mocht dat kapot gaan dan word het helemaal vergruisd.
Ik heb hem toch ook een link gegeven waarin dat te lezen is.
Ja, ik heb het gelezen en ik heb er veel van opgestoken. Ik denk wel dat ik een race krukas ga kopen. Membraan ook gelijk vervangen voor carbon.
 

melf #50

Well-Known Member
opzich nergens voor nodig op Peugeot..

het zijn alleen de membraanplaten van minarelli die spontaan scheuren door gebruik van 70cc..

uiteraard kan het geen kwaad om ze te vevangen voor een stel carbonnen platen.
 

Tinus_070

Haagse Koning*
Je hebt helemaal gelijk Melf, maar eenmalig twintig euro of misschien de gevolgen van dien..

Ik had het wel geweten. ;)
 

vivaspin

Banned
Peugeot krukas is tog sterk genoeg, en mijn krukas is 5000km oud. Peugeot krukassen gaan bijna niet kapot, en het is geen 180cc ofso. 70cc kande krukasvolgens mij wel aan.
 
Advertisement - register to remove this
Top