Beste setup voor een Vivacity 2t 50cc/70cc

Sebasvdberg

New Member
Hallo,

Binnenkort wil ik weer een Vivacity 2t halen (als project). Zelf ben ik niet echt thuis in Peugeot blokken. Vandaar is mijn vraag: Wat is de beste setup voor een Vivacity 2t (bouwjaar 2005) 50cc. Ik zoek een balans tussen een (redelijk) snelle optrek, en top snelheid. Ik zou graag 80-90 of zelfs iets hoger willen bereiken, indien dit mogelijk is. Daarnaast zou ik er graag een terugloop uitlaat onder willen hebben, bijvoorbeeld van Technigas of Yasuni R. Ik heb al het een en ander gelezen op dit forum en online, bijvoorbeeld over het verwijderen van de vario ring, top performance trophy (blauwe cilinder), witte malossi trekveertjes etc, maar ik zou het graag voor mijzelf (en wellicht andere personen) wat duidelijker willen hebben, zodat ik de juiste onderdelen koop, voor de juiste setup. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, dat zou ik erg waarderen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,


Sebas
 
Advertisement - register to remove this

Laten we eens beginnen met je budget. Wat mag het ongeveer kosten, want een peugeot 80-90 laten lopen is duurder dan een Piaggio blok dezelfde snelheid laten rijden.

Viva is lucht gekoeld voor zover ik weet dus dan word de keuze nog wat kleiner, maar in principe kun je met een Malossi Sport 70 luchtgekoeld en een yasuni r en 19mm carb al een heel stuk de goede richting op komen. Vergeet niet meteen ff in elk geval je krukas lagers te vervangen en je krukas goed na kijken of deze ver versleten is. Zou zonde zijn als je er na 2 weken achter komt dat die krukas alsnog vervangen moet worden e alles weer uit elkaar moet
 
Laten we eens beginnen met je budget. Wat mag het ongeveer kosten, want een peugeot 80-90 laten lopen is duurder dan een Piaggio blok dezelfde snelheid laten rijden.

Viva is lucht gekoeld voor zover ik weet dus dan word de keuze nog wat kleiner, maar in principe kun je met een Malossi Sport 70 luchtgekoeld en een yasuni r en 19mm carb al een heel stuk de goede richting op komen. Vergeet niet meteen ff in elk geval je krukas lagers te vervangen en je krukas goed na kijken of deze ver versleten is. Zou zonde zijn als je er na 2 weken achter komt dat die krukas alsnog vervangen moet worden e alles weer uit elkaar moet
Ik denk 400-500 zoiets, iets daarbuiten is niet erg. Erg bedankt, zal ik doen! Er zit nu als het goed is een 12,5mm carb op, sproeier 56 en 6gram rollen, voor de rest weet ik het nog niet.
Post automatically merged:

Voor een giet ijzeren cilinder, vind ik persoonlijk de top performance trophy 7T toch wel heel goed. 90 / 95 op de teller haal je wel, met een snelle uitlaat erop.
Bedankt. Ik zal het onthouden. Wat is sneller aan te raden, Malossi Sport 70 cilinderkit of toch een Top performance trophy 70 kit? Momenteel zit er wel een terugloop uitlaat onder, maar deze is merkloos. Ik wil er een Yasuni R, of een andere goede terugloop uitlaat onder zetten. Wat raadt u aan?
 
iig een Yasuni R , Cilinder zal weinig verschil maken tussen beide.
Bedankt, dan zal ik er iniedergeval een Yasuni R op zetten. Welke cilinders bedoelt u die weinig verschil gaan maken? Een standaard 50cc tegen een 70cc, of de Malossi sport 70 kit tegen een 70cc Top performance trophy kit?

Daarnaast heb ik nog een andere vraag:
Is Mezoly een goed en betrouwbaar merk? Sommige onderdelen kan ik online niet vinden van Malossi (voor een Vivacity) dus moet ik een ander merk kopen.
 
Aah top, bedankt. Dan weet ik dat ook weer. Welk merk voor een carburateur raadt u aan? Polini bijvoorbeeld? Dit is tot nu toe de setup die ik heb opgeschreven, en eventueel wil gaan toepassen.
  • Malossi Varioset
  • Malossi Sport 70/Top performance trophy cilinderkit 70
  • Malossi V-snaar/Polini V-snaar
  • 21mm Polini carb (?)
  • Yasuni R Terugloop
Welke rollen zouden hier het beste bij passen? Bijvoorbeeld: 6g, 7,2g, 7,5g, of toch andere? En wat zal de top snelheid van deze setup ongeveer worden? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
 
21 mm is te groot , ik zou Max voor 19 MM kiezen , Dellorto en Polini zijn goed .. De Echte dan he , geen "look-a-Like"
Echter de kelk (achter) van Polini is vrij groot , en van Dellorto is klein , en daarmee kan je met standaard luchtfilter blijven rijden , vergeet niet je spruitstuk (stage 6 bijv ) als de doorgang van het spruitstuk klein is , schiet je geen reet mee op .
 
Erg bedankt, dit heb ik weer aangepast in mijn lijst. Zit daar nog veel verschil in? Als ik bijvoorbeeld Polini kies, en bijvoorbeeld een Polini luchtfilter erop zet, of dat ik die van Dellorto erop zet, en de standaard luchtfilter erop laat?

En hoe zit het met de sproeier? Die is nu 56. Daarnaast heb ik er nu 6g rollen in, kan ik deze erin laten, of zijn iets hogere aan te raden?
 
Erg bedankt, dit heb ik weer aangepast in mijn lijst. Zit daar nog veel verschil in? Als ik bijvoorbeeld Polini kies, en bijvoorbeeld een Polini luchtfilter erop zet, of dat ik die van Dellorto erop zet, en de standaard luchtfilter erop laat?

En hoe zit het met de sproeier? Die is nu 56. Daarnaast heb ik er nu 6g rollen in, kan ik deze erin laten, of zijn iets hogere aan te raden?
Ff voor de duidelijkheid we zeggen nergens dat je een filter moet vervangen he gewoon standaard filter erop laten en absoluut GEEN powerfilter
 
Ff voor de duidelijkheid we zeggen nergens dat je een filter moet vervangen he gewoon standaard filter erop laten en absoluut GEEN powerfilter
Nee klopt, maar ik vroeg het voor de duidelijkheid. Bedankt! Ik zal dan de standaard luchtfilter erop houden.

Dan zit ik alleen nog met het volgende:
Moet ik de sproeier nog veranderen (momenteel 56), welke rollen (momenteel 6g), en moet ik nog wat toevoegen aan de setup? Bijvoorbeeld een Malossi koppeling, trekveren etc, of is dat niet per se nodig?
 
Aah oke, dan weet ik dat ook weer.

Weet u wat er het beste bij de setup past die ik tot nu toe heb? Welke Sproeier, rollen en trekveertjes? Drukveer zit als het goed is al bij de Malossi Varioset, rollen kan je kiezen dacht ik.
  • Malossi Varioset
  • Malossi Sport 70/Top performance trophy cilinderkit 70
  • Malossi V-snaar/Polini V-snaar
  • 19mm Dellorto carb
  • Spuitstruk stage6
  • Yasuni R Terugloop
  • Standaard luchtfilter
 
Polini sproeierset t/m 100
Rollen en trekveren zal je zelf moeten uitzoeken , is per Scooter verschillend, en fijn afstelling van Rollen kan met een 0,1 gram verschil zijn
Neem witte drukveer , zit je meestal goed met laagtoerig Set Up.
Begin eens met 6 gram rollen , en trekveren Omega zilver.
 
Polini sproeierset t/m 100
Rollen en trekveren zal je zelf moeten uitzoeken , is per Scooter verschillend, en fijn afstelling van Rollen kan met een 0,1 gram verschil zijn
Neem witte drukveer , zit je meestal goed met laagtoerig Set Up.
Begin eens met 6 gram rollen , en trekveren Omega zilver.
Top, erg bedankt! Ik waardeer de hulp enorm.
De Polini sproeierset t/m 100 kan ik zelf niet vinden, heeft u toevallig een link daarvan? Zelf zie ik alleen 80 t/m 125, of 60 t/m 78. 6g rollen heb ik nu, en als het goed is zit er bij de Malossi Varioset een witte drukveer. Tot nu toe is dit mijn setup:
  • Malossi Varioset
  • Malossi Sport 70/Top performance trophy cilinderkit 70
  • Polini V-snaar
  • 19mm Dellorto carb
  • Spuitstruk stage6
  • Yasuni R Terugloop
  • Sproeier set Polini t/m 100
  • Trekveren Omega zilver/Polini (?)
  • Rollen 6g (of hoger)
  • Standaard luchtfilter
  • Krukaslagers vervangen, indien nodig Krukas vervangen
Is er nog iets dat erbij of juist afmoet? Of is het zo goed? En wat zal ongeveer de top snelheid zijn van deze setup?
 
Back
Top