Vivacity 2t valt weg bij volgas

Helmondd

New Member
Mijn vivacity 2t viel spontaan weg toen ik thuis aan kwam een kreeg hem niet meer lopend. Toen filter er af gehaald en toen zag ik dat als ik gas gaf de gasnaald onderin bleef liggen maar de gasschuif wel netjes omhoog ging.Heb toen de gasnaald netjes terug gemonteerd en de viva start meteen weer en bleef netjes stationair lopen. Maar zodra ik weg wil rijden volgas bwaap en valt hij helemaal weg. Als ik net stop met gas geven voor hij uitvalt gaat hij weet netjes stationair lopen. Als hij op standaard staat kan ik gewoon volgas geven zonder problemen.

Wat ik al hebt geprobeerd:
- Heb carburateur al meerdere keren compleet schoongemaakt en door geblazen.(sproeier 54)
Bij de laatste keer schoonmaken merkte ik dat de sproeier buis die onder de hoofdsproeier zit los zat. En kon hem er zo uit halen. Heb de buis er terug in geduwd en lijkt nu vast te zitten. Heb nog niet getest of er nu verbetering is.
- Alle standen gasnaald geprobeerd.
- Luchtfilter gecontroleerd en is schoon.
- Op valse lucht gecontroleerd met remmenreiniger
- luchtschroef op meerdere standen geprobeerd. Als die helemaal dicht staat merk je wel verbetering. Zonder filter en luchtschroef dicht kan ik wel rijden.
- choke op 12v aangesloten en deze werkt gewoon.(heb maanden geleden de accu uit de viva gehaald omdat deze kapot was. Dus rijdt zonder accu)
- Als ik de viva start en dan de stekker van choke doormeet komt hier maar 1v op te staan en wordt meer als ik meer gas geef.
- krukas keeringen gecontroleerd en zijn goed
- benzine tank doorgespoeld en filter gereinigd.

Verder is de vivacity helemaal origineel en ontgrenst. Het is de 25km/h versie. Start altijd meteen bij 1ste keer kicken.

Heb geen idee meer wat het kan zijn. Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Alvast bedankt!

Mvg,
Levy
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nee daar heb ik nog niet naar gekeken. Spruitstuk zit nog vast met z'n gekke breekbout ofiets.
Maar als het de membraamplaatjes zouden zijn zou hij dan niet moeilijk starten?
Want hij start verder perfect
 
Back
Top