Vivacity valt uit en loopt traag

Status
Not open for further replies.

R.POST

Well-Known Member
Vivacity liep goed reed 55 op een snorset,uitlaat was oud en rookte veel,kocht een andere uitlaat bleek een bromuitlaat te zijn,brommer ook geschouwd als brom dus maar gelijk andere cilinder gekocht tweedehands,nieuwe setup er op,liep na een hoop gesleutel enkele dagen goed,ineens ergens onderweg uitvallen,dus lopen,thuis starten en lopen ?,rijden in begin goed daarna weer zakt de boel in elkaar of slaat af,alles er al een paar keer op en af gehad,carb alles is schoon etc maar blijft aanklooien,denk zelf een warmloper,gezien ik de cilinder 2dehands bij kornett vandaan haalde in oudenhoorn en mijn eigen zuiger gebruikte op de setup,toen zat de prop er nog in en duurde tot op 40km alleer hij pas fel werd,dus supertraag,nu prop er uit etc loopt goed gelijk fel,eenmaal warm zakt ie in elkaar.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ja en nu gaan we jouw gedrag ook even corrigeren; besef je wel dat het gewoon een post is uit de honderden die iedere week op dit forum gepost worden en dat het gewoon scooter fanaten hier zijn die het ook leuk vinden om iemand uit de brand te helpen:p.
Maar zon enorme tekst is dan wel een beetje teveel vind ik, we zijn geen scooterzaak ofzo:p.

Wat ik eruit haal met mijn ingebouwde filter-belangrijke-informatie optie -> Je DENKT dat je een warmloper hebt gehad; nou dan zou ik zeggen laat het nameten.
Er zijn btw ook cilinder kitjes te koop voor 25 euro ofzo, ben er zelf best wel over te spreken ik vind het prima kwaliteit.

En je carburateur bekijken heeft ook weinig zin, spuit hem grondig door of laat dat doen, heb je dat ook weer uitgesloten. Wat ik zo uit je verhaal opmaak kan trouwens niet met je choke of te kijk staan te maken hebben. Ik denk dat een warmloper goed mogelijk is.
 
Ok ik zal mijn eerste post aanpassen in een verkorte versie van het geheel,betreft warmloper,zal ik morgen even controleren met een oude setup,resultaat zal ik dan posten.
 
Inmiddels heb ik diverse zaken gecontroleerd en uitgeprobeert,alhier een kleine opsomming van de zaken,

Heb de cilinder verwijdert,en carb ,had een nieuwe cilinder gekocht van DMP 50 cc brom vivacity,deze bleek helaas niet te passen op mijn blok,gaat om het carterrandje welke in een snorblok zitten,waar je dan ook een snorcillinder voor moet hebben,dat werd het dus niet.
Heb alles nog eens goed gecontroleerd,kleinere sproeier er in een 54,had eerst een 56,en wederom de oude setup gemonteerd,beginsel,zwaar klote,rommel wat aan de carterkap,vario etc,en liep zowaar weer goed tegen de 60 en snel optrekken,echter nu wederom verliest hij zijn toeren en heeft moeite om op snelheid te blijfen,echt zoeken met de gashendel waar de trigger zit anders is het weer bwoooohhhmmmm,ineens vol gas als tie warm is slaat ie ook dood.

Ondernomen,luchtsproeier totaal dichtgedraait,liep zowaar een tijdje goed en vrij vel,naar gelange lijkt het of hij na een paar keer optrekken en afremmen weer moeite krijgt om de pit er in te houden,en is het weer spelen met gas om hem op toeren te houden,alsof soms de remschoenen aanlopen en de power er uit halen,is het niet achterwiel staat vrij,denk zelf eerder de vario,mischien een rolletje wat roet in het eten gooit,of de koppeling whatever.
Of gewoon een versleten cilinder,echter voldoende compressie en op de bok haalt ie in 1 x vol gas.

Volgende stap zal zijn alles achter de carterkap controleren en afstelling luchtsproeir etc al een 58 gekocht kijken of dat werkt.
Monteur bij de brommerwinkel vroeg me of mijn katalysator niet los zat,ik zeg uitlaat is 2 maand oud en pas geleden de prop verwijdert,dus zou goed moeten zijn,wel viel ook mij op dat ik wederom stonk naar de rook,echt net of je je frituurvet moet vernieuwen,wat in eerste instantie de reden was om de boel te verbeteren maar nu wederom opspeelt.

Nog effe en ik schaf een bromblok aan omdat ik denk dat de snor meer olie geeft of whatever dat de verhoudingen op brom niet overeen komen,zo ook dat gebeuren met die cillinderrand.

Nou ik houd jullie weer op de hoogte,eerst volgende zal worden rolletjes vervangen.

Hoop dat het goed komt,kreeg het aanbod om hem bij de dealer te brengen maar gaat mij teveel kosten,denk dat ze gewoon zoveel als mogelijk zullen vernieuwen,maar goed weer een eindeloos verhaal,laat het nu wel staan,in afwachting op jullie expertices.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top