Viel uit op top en nu daarna een ratelend/tikkend geluid bij het vliegwiel

matthxo

Member
Dag

(Ik heb de post "teveel 2takt olie in naraku cilinder am6" veranderd omdat deze is opgelost. Maar een ander probleempje is opgedoken.)

Dus ik ben een test ritje gaan doen met de nieuwe 70cc cilinder en reed perfect, ik besloot dus om eens te zien wat de top snelheid ongeveer was en ik zat rond de 70-75km/uur waar het ineens uitviel alsof er geen brandstof meer was of een killswitch heeft opgeslagen.

Heb daarna paar min gewacht en het kon niet kickstarten dus maar ff ingang lopen en dan liep de boel weer aan en kon ik naar huis rijden.
Er komt nu een ratelend/tikkend geluid waar het vliegwiel is, heb de kap eraf gedemonteerd en het geluid blijkt weg te zijn.

Iemand wat tips?
Bedankt!!

info: (brommer) KSR TR 50 SM of Generic Trigger 50 sm ,(Blok) AM6 blok ,(Cilinder) Naraku 70cc.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Na die vreemde substantie op je bougie en in je blokje begrijp ik best dat je bougie geen zin meer had.

Wat betreft t uitvallen en vreemd geluid zul je toch echt moeten demonteren en even de boel bekijken.
Je hebt gelijk, moet ik eens kijken naar de nieuwe bougie als het zwart,natte spul er terug op is?
Zal eens ook het vliegwiel eraf halen en eens bekijken zeker
 
Zou zomaar kunnen dat het al te laat is en de cilinder al schade geleden heeft.
Overigens begrijp ik uit je aangepaste startpost dat het geluidje weg is na demonteren van een kap.
Het uitvallen kan dan ook van alles zijn.
Wordt weer een onderzoekje.
Zou sws die bougie weer even bekijken.
Als dat allemaal fris oogt loont het wss wel om de cilinderwand en zuiger even te bekijken.
 
Zou zomaar kunnen dat het al te laat is en de cilinder al schade geleden heeft.
Overigens begrijp ik uit je aangepaste startpost dat het geluidje weg is na demonteren van een kap.
Het uitvallen kan dan ook van alles zijn.
Wordt weer een onderzoekje.
Zou sws die bougie weer even bekijken.
Als dat allemaal fris oogt loont het wss wel om de cilinderwand en zuiger even te bekijken.
Hopelijk geen schade aan de cilinder of zuiger, heb gisteren wat fotos genomen na het uitvallen maar alleen van de bovenkant, zal later vandaag nog eens de zuiger zelf checken. Hetzelfde voor het geluid zal ik onderzoeken vanavond. Alvast bedank ik je voor de dikke hulp met het probleem te verhelpen zover.
 

Attachments

  • IMG_5769.jpeg
    IMG_5769.jpeg
    221.6 KB · Views: 12
  • IMG_5768.jpeg
    IMG_5768.jpeg
    224.3 KB · Views: 12
Sorry voor de lange uitleg iedereen...

Hier ben ik dan weer, ik heb de tijd genomen om eens te zien hoe het reed maar na een tijdje was de bougie steeds weer nat en dat kwam door een slechte pakking die ik er terug op had gestoken van de vorige cilinder en daardoor was het gebarst en kwam er koelstof op de bougie.

Is nu wel opgelost door alle pakkingen van de cilinder te vernieuwen en nu start/rijdt perfect. en geen lek meer.

Alles is dus inorde behalve dat er uit het nergens een ratel/tikkend geluid is opgedoken en dat komt denkik niet van de vliegwieldeksel meer maar vanuit het cilinder of blok geen idee waar het precies vandaan komt. Heb een heel klein beetje gereden maar alles lijkt goed te lopen en op te trekken maar het geluid gaat ook sneller tikken wanneer ik ook in hogere toeren ga of gewoon meer gas geef in neutraal.
 
Sorry voor de lange uitleg iedereen...

Hier ben ik dan weer, ik heb de tijd genomen om eens te zien hoe het reed maar na een tijdje was de bougie steeds weer nat en dat kwam door een slechte pakking die ik er terug op had gestoken van de vorige cilinder en daardoor was het gebarst en kwam er koelstof op de bougie.

Is nu wel opgelost door alle pakkingen van de cilinder te vernieuwen en nu start/rijdt perfect. en geen lek meer.

Alles is dus inorde behalve dat er uit het nergens een ratel/tikkend geluid is opgedoken en dat komt denkik niet van de vliegwieldeksel meer maar vanuit het cilinder of blok geen idee waar het precies vandaan komt. Heb een heel klein beetje gereden maar alles lijkt goed te lopen en op te trekken maar het geluid gaat ook sneller tikken wanneer ik ook in hogere toeren ga of gewoon meer gas geef in neutraal.
Over het tweede stuk; je hebt waarschijnlijk een tikkende zuiger of kapot big end lager door gebrek aan smering, heb een maat van me ook wel is gehad omdat ze scooter te arm liep.

Je hebt een naraku dus ik zou zeggen haal die chinese rotzooi eraf, trek je blok open, reviseer hem en zet er een 75cc mvt of 77cc stage6 giet op, of als je echt zin heb een 77cc bigrace or 80cc mhr team.

Als je instructies wilt over het monteren van deze cilinders moet je mij maar ff pb'en.

Ik raad je ten zeerste af om door te rijden, de eerste keer lag je halve koelvloeistof tank in je cilinder/uitlaat en kickte je hem gewoon, dat kan je drijfstang/naald lagers ernstig beschadigen) en de 2e keer heb je te arm gereden.

Even ter referentie, ik reed met mijn derbi met 75cc en 17,5 carb met sproeier 112, nu zeg ik niet dat derbi prc hetzelfde is maar ik heb zo mij vermoeden dat sproeier 78 op een 70cc ietsje veel te weinig is geweest.
 
Back
Top