Viel uit op top en nu daarna een ratelend/tikkend geluid bij het vliegwiel

matthxo

Member
Dag

(Ik heb de post "teveel 2takt olie in naraku cilinder am6" veranderd omdat deze is opgelost. Maar een ander probleempje is opgedoken.)

Dus ik ben een test ritje gaan doen met de nieuwe 70cc cilinder en reed perfect, ik besloot dus om eens te zien wat de top snelheid ongeveer was en ik zat rond de 70-75km/uur waar het ineens uitviel alsof er geen brandstof meer was of een killswitch heeft opgeslagen.

Heb daarna paar min gewacht en het kon niet kickstarten dus maar ff ingang lopen en dan liep de boel weer aan en kon ik naar huis rijden.
Er komt nu een ratelend/tikkend geluid waar het vliegwiel is, heb de kap eraf gedemonteerd en het geluid blijkt weg te zijn.

Iemand wat tips?
Bedankt!!

info: (brommer) KSR TR 50 SM of Generic Trigger 50 sm ,(Blok) AM6 blok ,(Cilinder) Naraku 70cc.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Misschien beetje beun maar gewoon aanzuigen met een transparant slangetje en dubbel knikken zodra het in de buurt van je mond komt
Goed idee, ga ik nu eens proberen
Post automatically merged:

Misschien beetje beun maar gewoon aanzuigen met een transparant slangetje en dubbel knikken zodra het in de buurt van je mond komt
werkt niet, heb een buisje erin gestoken maar komt niks uit

als ik de bougie erin draai met hand en dan eens trap zonder met sleutel het vast te draaien komt er terug olie uit.

Kan ik misschien iets anders gebruiken of een compresseur? Of remreiniger
 
Last edited:
Gewoon starten zonder bougie erin.
De overtollige olie spettert dan via de bougie-opening naar buiten.
Houdt er eventueel een doekje of een stuk keukenpapier voor anders hangt alles onder de olie.
 
Gewoon starten zonder bougie erin.
De overtollige olie spettert dan via de bougie-opening naar buiten.
Houdt er eventueel een doekje of een stuk keukenpapier voor anders hangt alles onder de olie.
dacht ik ook, hoeveel keer zou ik moeten trappen want heb aantal keer zitten trappen en er komt niet veel uit, alleen als de bougie erin zit komt er wat uit
 
Hoeveel liter heb je dan op die zuiger en cilinderwand gesmeerd.
Dat is toch niet meer dan een dikke film die je er zo uit kickt via het bougiegat.


Hoe bedoel je dat?
Waar komt er dan wat uit?

Weet je zeker dat de oliepomp niet lekt en dat er continue olie in je inlaatcircuit druppelt?
Ik heb gewoon 3 dopjes erop gesmeerd, waarschijnlijk zal het dan geen olie zijn maar iets anders, elke keer dat ik de bougie eruit haal is het nat grijs achtig spul.

Ik meng zelf olie en benzine appart voor ik het in de tank giet, geen oliepomp
Post automatically merged:

Ik heb gewoon 3 dopjes erop gesmeerd, waarschijnlijk zal het dan geen olie zijn maar iets anders, elke keer dat ik de bougie eruit haal is het nat grijs achtig spul.

Ik meng zelf olie en benzine appart voor ik het in de tank giet, geen oliepomp
IMG_5748.jpeg
 

Attachments

  • IMG_5755.jpeg
    IMG_5755.jpeg
    180.7 KB · Views: 19
  • IMG_5763.jpeg
    IMG_5763.jpeg
    118.2 KB · Views: 10
  • IMG_5757.jpeg
    IMG_5757.jpeg
    196.7 KB · Views: 10
  • IMG_5758.jpeg
    IMG_5758.jpeg
    366.8 KB · Views: 23
Last edited:
Lijkt meer op koelwater.
Heb je een gebruikte 70cc met gebruikte koppakkingen gemonterd ofzo?
nieuw 70cc, ik heb 1 pakking hergebruikt omdat het er niet bij zat. Die pakking tussen de cilinder en cilinder kop dat dichter bij de zuiger zit en die volledig aan de buitenkant is wel nieuwe pakking
Post automatically merged:

Spuit wat remreiniger in de kop, bougie erin. Starten maar.
kan eens proberen, zal dat niets beschadigen aan de binnenkant?
 
Je kunt het proberen, dan slaat ie iig aan.
Als het probleem zich blijft voordoen dan wellicht toch de kop eraf halen.
Heb de kop afgehaalt en ik ga eens de pakkingen vernieuwen, maar ik zie hier een onderdeeltje dat ik niet ken en ziet eruit als een 10 hoekige figuur dat in de 70cc doos zat bij de pakkingen , zie foto
 

Attachments

  • IMG_5764.jpeg
    IMG_5764.jpeg
    242.5 KB · Views: 19
Heb de uitlaat afgehaalt en het zat vol met nat zwart spul alsof het benzine is, ik snap er niks van iemand een idee?

Als ik start zonder uitlaat spettert er allemaal zwart nat spul uit en het ruikt naar benzine.
 
Denk dat je koelwater zo langs de pakking je cilinder in gezeken is.

Verder kan je benzineslang van carb los halen.
Carb afdekken.
Paar x starten en kijken of de benzine onbeperkt doorstroomt of wel stopt.
Moet sws ff doorstarten tot alles eruit is.
 
Als je een aansteker of lucifer bij die zeik natte bougie houdt zie je snel genoeg of het benzine of koelvloeistof is.

Indien dit brandstof is, de tip van @AGM Retro GT Beun opvolgen en kijken of je brandstofkraantje afsluit als er geen vacuum wordt geproduceert door de motor en verde contoleren ofje vlotter/vlotternaald de brandstoftoevoer naar de vlotterkamer van de carburateur afsluit als de vlotterkamer vol zit.
 
probleem opgelost, andere bougie gestoken
Raar dat dat ineens slecht is ookal werkte die perfect.

Nieuw probleem heelaas...

Heb een stuk gereden (reed perfect) maar valt ineens uit alsof er een killswitch insloeg.
Dan eventjes gewacht en dan in gang gelopen waar vervolgens hij nog net startte want ik kon dat ding niet aan de praat krijgen met de kickstart.

Nu als hij stationair loopt hoor ik een zeer opvallend ratelend of tikkend geluid vanuit het vliegwiel..
 
Denk dat je koelwater zo langs de pakking je cilinder in gezeken is.

Verder kan je benzineslang van carb los halen.
Carb afdekken.
Paar x starten en kijken of de benzine onbeperkt doorstroomt of wel stopt.
Moet sws ff doorstarten tot alles eruit is.
ik heb de pakking binnen de cilinder volledig vernieuwt en ook flink wat gekuist voor terug in elkaar te monteren en normaal
zal koelwater geen probleem meer veroorzaken. Ik had maar de oude pakking niet moeten terug steken, mijn fout
Post automatically merged:

Denk niet dat de oplossing voor jouw startpost alleen een nieuwe bougie was.
Maar oke, je koppelt toch niks terug/ doet niks met de suggesties. :sweatsmile:
Wat bedoel je?
 
Back
Top