Zip iget viel zomaar uit en startte daarna moeilijk

MrHeinz

Active Member
Tijdens een langere rit vandaag viel de Zip iget brom (2019, 4.200 km) van mijn vrouw zomaar uit voor een stoplicht. De scooter startte daarna zeer moeilijk. Ik moest lang doorstarten en volgas geven. Hij kwam daarna langzaam weer tot leven en reed en startte daarna weer goed.

Wat kan dit incident veroorzaakt hebben?
 
Advertisement - register to remove this

Tijdens een langere rit vandaag viel de Zip iget brom (2019, 4.200 km) van mijn vrouw zomaar uit voor een stoplicht. De scooter startte daarna zeer moeilijk. Ik moest lang doorstarten en volgas geven. Hij kwam daarna langzaam weer tot leven en reed en startte daarna weer goed.

Wat kan dit incident veroorzaakt hebben?
Nog genoeg olie in t blokje?
 
Ik zeg ook niet dat het niet nodig is. Maar het kan echt wel even wachten.
Wat zeg jij nou?
Als de inlaatklep zoals hierboven helemaal geen speling meer heeft is elke km die je ermee doorreed de kans groter dat de klep verbrand aangezien deze dan veel heter word!
Kleppen stellen is heel belangrijk!
Vaak is slecht starten teken van kleppen stellen (kan natuurlijk nog veel meer zijn)
Maar om te zeggen dat het wel even kan wachten.....
 
Wat zeg jij nou?
Als de inlaatklep zoals hierboven helemaal geen speling meer heeft is elke km die je ermee doorreed de kans groter dat de klep verbrand aangezien deze dan veel heter word!
Kleppen stellen is heel belangrijk!
Vaak is slecht starten teken van kleppen stellen (kan natuurlijk nog veel meer zijn)
Maar om te zeggen dat het wel even kan wachten.....
Ik zeg toch ook niet dat het niet belangrijk is.
 
Back
Top