Vespa sprint 80cc 4t 2v trekt niet direct weg bij volgas

Hallo allemaal, ik heb een probleem mijn Vespa sprint met de setup
80cc
Malossi multivar
7,2 g rol
Witte drukveer
Torque driver
Sproeier 82
Afgedraaid vliegwiel + vervroegingsspie
Malossi nokkenas
Wat dus mijn probleem is als ik volgas doe slik die eerst en dan pas gaat die gas geven terwijl eerst deed die altijd gelijk reageren maar nu slikt die dus duurt het een seconden langer voordat die weg trekt super vervelend want als je langzaam een bocht door gaat en je geeft volgas moet die ook effe slikken. Ik heb geprobeerd luchtfilter van me carburateur af en dat werkte directe reactie maar ik ga niet zonder luchtfilter rijden dus heb in het luchtfilter element heel veel gaten gestoken om meer lucht te krijgen het werkt niet dus de vraag is heeft iemand de oplossing hiervoor ?
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben niet heel ervaren maar iets in de richting van luchtfilter lijkt mij ook het meest logische, het kan sowieso ook zijn dat je carburateur gewoon vies is. (even eruit halen en wat remreiniger zou dat op moeten lossen)
 
Wat de fuck is dat slikken? Of bedoel je slippen? Filter kun je schoonmaken of carb ook ff als je toch bezig bent
 
Heeft zo'n piaggio ook een acceleratiepomp op de carburateur? Bij kymco wilde die nog weleens dat 'verslikken' veroorzaken. Klinkt alsof hij iets rijk loopt. Misschien de luchtschroef wat bijstellen.
 
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, wat je even zou kunnen doen is de carburateur in de ultra soon zetten. Het kan namelijk met de ontluchting te maken hebben. Daarnaast even kijken of je benzine kraan gelijk aanzuigt als je gas geeft.
 
Je moet gewoon meer lucht kunnen aanzuigen dus wat ik zou doen is of een kartfilter kopen (stille powerfilter omdat je niet zonder luchtfilter wilt rijden) of in je luchtfilter huis extra gaten maken zodat die meer aan kan zuigen dus niet gaten in je element maken maar in het huis via daar moet die meer kunnen aanzuigen
 
Gaten in het filter maken? Dan kan je hem net zo goed gewoon weggooien. Het luchtfilter is waarschijnlijk het probleem? o_O

Je moet het probleem gewoon ergens anders zoeken. Het filter is het probleem niet.

Carburateur is waarschijnlijk niet goed. Misschien vies, of niet goed afgesteld. Als het echt over de motor gaat. Zo iets gebeurt ook vaak als je de stationair te laag afstelt. Dan krijgen ze moeite om weer soepel "op te pakken".
Maar het zou ook makkelijk in de overbrenging kunnen zitten.
 
Back
Top