Vespa Sprint 2v maakt nauwelijks toeren na 80cc upgrade

meindert793

New Member
beste allen,

ik heb onlangs op een Vespa Sprint 4t 2v uit 2015 een 80cc top performance cilinder gezet. hierbij is ook een Naraku nokkenas, nieuwe distributie ketting + nieuwe kettinggeleider, nieuwe inlaatklep, nieuwe bougie en een nieuw spruitstuk gemonteerd en de olie is ververst.

het probleem is dat hij nauwelijks toeren maakt en max 30km/u rijd. we hebben van alles gecheckt, de vario en de koppeling helemaal nagekeken, andere cdi geprobeerd, verschillende sproeiers erop en gestart zonder luchtfilter. voorderest staat hij goed op tijd en zijn de kleppen gecheckt. de compressie is ook helemaal zoals hij hoort. hij start ook met een paar keer kicken of binnen een paar seconde met de elektrische start.

mijn opstelling voorderest is dit:
80cc top performance
naraku nokkenas
malossi mutivar
sproeier 84

weet iemand van jullie waar dit aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

beste allen,

ik heb onlangs op een Vespa Sprint 4t 2v uit 2015 een 80cc top performance cilinder gezet. hierbij is ook een Naraku nokkenas, nieuwe distributie ketting + nieuwe kettinggeleider, nieuwe inlaatklep, nieuwe bougie en een nieuw spruitstuk gemonteerd en de olie is ververst.

het probleem is dat hij nauwelijks toeren maakt en max 30km/u rijd. we hebben van alles gecheckt, de vario en de koppeling helemaal nagekeken, andere cdi geprobeerd, verschillende sproeiers erop en gestart zonder luchtfilter. voorderest staat hij goed op tijd en zijn de kleppen gecheckt. de compressie is ook helemaal zoals hij hoort. hij start ook met een paar keer kicken of binnen een paar seconde met de elektrische start.

mijn opstelling voorderest is dit:
80cc top performance
naraku nokkenas
malossi mutivar
sproeier 84

weet iemand van jullie waar dit aan kan liggen?
Het zal waarschijnlijk aan de afstelling liggen het je een doorgezaagde cdi of een onbegrensde ?
Post automatically merged:

Het zal waarschijnlijk aan de afstelling liggen het je een doorgezaagde cdi of een onbegrensde ?
Hoeveel gram rollen zitten erin ?
 
Zit momenteel een doorgezaagde brom cdi in, en hebben het ookal met een ducati geel geprobeerd. Rollen zijn gewoon de 6,1g van de malossi multivar.
 
Hij maakt gewoon reguliere slagen, zit overigens ook een nieuwe startmotor op. kicken gaat stukje zwaarder dan 50cc maar niet te zwaar. En start gewoon na 2/3 keer kicken.
Toen mijne niet liep na een Cilinder upgrade heb ik hem opnieuw gebouwd. En toen was het opgelost.
 
Toen mijne niet liep na een Cilinder upgrade heb ik hem opnieuw gebouwd. En toen was het opgelost.
Oke, het probleem is niet dat hij niet loopt, maar dat hij nauwelijks toeren maakt. Hij start gewoon goed voorderest. Had jij bij het opnieuw opbouwen ook nieuwe pakkingen gemonteerd trouwens?
 
Oke, het probleem is niet dat hij niet loopt, maar dat hij nauwelijks toeren maakt. Hij start gewoon goed voorderest. Had jij bij het opnieuw opbouwen ook nieuwe pakkingen gemonteerd trouwens?
Ja maar dat was meer omdat de pakkingen die ik erbij kreeg meteen lekte.
 
vriend van @meindert793 hier*
Ik merk dat de scooter totaal geen 80cc vermogen heeft en niet harder gaat dan 30 ongeveer.
Heeft dit eventueel te maken met valse lucht of aan de snor vertanding ?
Hiervoor liep die wel goed met 50cc
 
Ik probeer uit te vissen wat jullie bedoelen met "maakt nauwelijks toeren" en of dit te maken heeft met het verbrandingsdeel van de motor of met de overbrenging.
Ik snap het ook niet maar ik bedoe meer dat die gewoon niet het goeie vermogen geeft als bij een normale 80cc. Hij trekt nog slechter dan met 50cc nu
 
Dat weet ik niet want ik kan dan niet rijden en checken hvl Touren die maakt hoe kan ik dat checken dan ? En wat heeft dit met de standaard te maken
*zucht, gewoon achterwiel van de grond en gassen! op de bokstandaard. of je motor dan wèl op toeren komt en je achterwiel vlot draait of niet.
 
Back
Top