Vespa13283

New Member
vespa 4t 4v
Hoi,
Mn vespa heeft recent net een nieuwe kabelboom en bougie, en start eindelijk. Enige probleem is dat hij stationair heel onregelmatig loopt en vooral dat wanneer je stationair gas geeft duurt het 2/3 seconden voordat ie daadwerkelijk vooruit komt. De stationair schroef moet bijna helemaal ingedraaid worden zodat hij niet uitvalt. Ik hoorde dat de luchtschroef dit nan veroorzaken, waar zit die op een vespa s50?
 
Advertisement - register to remove this

vespa 4t 4v
Hoi,
Mn vespa heeft recent net een nieuwe kabelboom en bougie, en start eindelijk. Enige probleem is dat hij stationair heel onregelmatig loopt en vooral dat wanneer je stationair gas geeft duurt het 2/3 seconden voordat ie daadwerkelijk vooruit komt. De stationair schroef moet bijna helemaal ingedraaid worden zodat hij niet uitvalt. Ik hoorde dat de luchtschroef dit nan veroorzaken, waar zit die op een vespa s50?
De luchtschroef hoort standaard op 1.5 slagen uit. Dus drie slagen. Dit klinkt als een te grote sproeier maar lijkt me vreemd omdat dat niet veranderd is neem ik aan? Misschien heb je niet de juiste bougie? Of heb je een defecte gekocht?
 
Die ziet (vanaf de luchtfliter kant gezien) aan de linkerkant, linksonder.
Mocht dit niet helpen zal je hem waarschijnlijk even schoon moeten maken
Post automatically merged:

De luchtschroef hoort standaard op 1.5 slagen uit. Dus drie slagen
1,5 slag is 1,5 slag, geen 3


Weet je trouwens wanneer de kleppen voor het laatst gesteld zijn? Bij een 4v moest het (dacht ik) elke 12k kilometer
 
Die ziet (vanaf de luchtfliter kant gezien) aan de linkerkant, linksonder.
Mocht dit niet helpen zal je hem waarschijnlijk even schoon moeten maken
Post automatically merged:


1,5 slag is 1,5 slag, geen 3


Weet je trouwens wanneer de kleppen voor het laatst gesteld zijn? Bij een 4v moest het (dacht ik) elke 12k kilometer
Met schoon maken bedoel je de carb of het luchtfilter?
Dit blok heeft vgm nu 8K gereden dus wrss nooit opnieuw gesteld.
Dit is btw de nieuwe bougie na ongv 30 mins rijden, lijkt nu aldonkerder dan de vorige (die was meer grijs bruin)
 

Attachments

  • 19BCBAC5-BF7D-450B-99B2-7849AC21C41D.jpeg
    19BCBAC5-BF7D-450B-99B2-7849AC21C41D.jpeg
    117.6 KB · Views: 9
Gisteren startte hij niet, heb accu geladen en geklooit met stat en lucht schroef (terwijl hij koud was ik weet het is slecht) en nu start hij, houdt hij klein beetje in/reageert laat als je compleet stil staat en je veel gas geeft. Dit is op zich niet super erg en kan ik mee leven. Enige raar is dat ik
- raar geluid hoor als hij draait van de uitlaat kant , mss zit daar iets in van toen kabelboom aan het installeren waren
- als hij start draait hij stationair de eerste 3 seconden heel hard, daarna normaal. Soms krijgt hij dat weer maar dat is zeldzaam . Enig idee wat dit veroorzaakt
 
Back
Top