Vespa s50 4t 2v omgekeurd

Boos

New Member
Goedendag mensen van het scooterforum.

Ik heb mijn Vespa s50 4t2v omgekeurd naar brom, alleen ik zit met een probleem. Het gaat om het geluid die mijn scooter produceert. Ik heb flink wat producten gekocht (dankzij scooterforum) om mijn scooter optimaal te kunnen laten rijden op de rijbaan, hier een lijstje.

Malossi Multivar 6.1 gram rollen
Witte Drukveer malossi
Sproeier 80
Ducati gele stekker voor de keuring die ik inmiddels door heb gezaagd

Toen mijn scooter snor was heb ik hem nooit ontgrenst, maar nu hij sneller gaat weet ik niet of dit geluid normaal is. Hij klimt ook niet zo snel naar zijn top snelheid, blijft een beetje haken bij de 50
Hieronder een video

Het probleem Reddit link
Het probleem Youtube link

Ik hoop dit dat voldoende informatie,

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Dat slijpend geluid heeft mijne ook last van. Vermoedelijk het wiellager want heb de koppeling voorzien van nieuwe lagers, de primaire as heeft een nieuw lager, andere vertanding helpt niet.
Wanneer je gas los laat stopt het geluid dan ook?
Ook bij mij lijkt het te ontstaan rond 50km en ik wordt er gek van dat ik niet weet wat het is.

Andere vario ook geprobeerd(niet een ander startersrondsel overigens) , andere snaar is het ook niet.
 
van 6.1 naar 7.2 is een grote stap .
Persoonlijk had ik Ducati grijs er in gezet.
Was niet beschikbaar, en ik moest hem eerst keuren bij de rdw daarom gele stekker. Ik ga nu 7.2 en 6.1 mixen voor 6.6 gram. Hoort de cdi te knetteren na ontgrenzing want het klinkt erg hard, anders koop ik maar een nieuwe kijken wat die doet.
 
Back
Top