Vespa S50 4Takt vermogen verlies na grote beurt

Status
Not open for further replies.
Ik ga vandaag nog maar eens kijken. Wat die riem betreft viel me op dat de brede kant van de riem in ieder geval breder was dan de brede kant van de oude riem. de smalle kant heb ik niet vergeleken . Ik ga dus even kijken hoe die op de variobus past.

10 grams rolletjes ga ik voor de zekerheid toch ook nog maar bestellen om hem wat dat betreft weer origineel te maken en te kijken of dat het gewenste verschil maakt.
Post automatically merged:


ik wilde wat spullen gaan aanschaffen en toen kreeg ik van een van de grote bekende online zaken het advies om geen 10 grams rollen te gebruiken bij een onbegrensde 25khm 4t omdat dat te zwaar voor de motor zou kunnen zijn. er werd geadviseerd om een malossie multivar set te installeren om ervoor te zorgen dat de aandrijflijn goed op elkaar is afgestemd. en dan ook een maat grotere sproeier te plaatsen (76 of 78).
Hij denkt dat hij voorheen zo hard heeft gelopen omdat de onderdelen (rolletjes en riem) waarschijnlijk al ver versleten waren

wat zeggen jullie daarvan? is die 10 gram te zwaar voor onbegrensd?
10gr is te zwaar en sproeier 76/78 kan te klein zijn. Hier reed ik gister met sproeier 80, 7,2 gr rollen met moeite 55-60 met dips half gas. Net even sproeier 85 erin en loopt vloeiend naar de 70.
 
zijn we nou ongemerkt een snorfiets aan het heropvoeren?
Hoe bedoel je?
Nee echt opvoeren niet behalve dan geen varioring en cdi ;)

Maar goed hij loopt nog steeds niet soepel zoals hij voor de beurt wel liep. Maar misschien was dat wel omdat alles versleten was.

Heeft het nog zin om originele sproeier aan te passen?

Of toch n malossi multivar erin zetten?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top