Vespa Primavera koude motor probleem

Skipper0318

New Member
Hallo
Ik heb een Vespa Primavera uit 2017 4t2v
ik had een probleem met mijn elektrische choke dat heb ik verholpen
alleen dacht ik eerst dat het aan mijn afstelling lag heb wat sproeiers geprobeerd luchtschroef afgesteld
Alleen nu is het probleem dat wanneer de motor koud is hij perfect start met 1 druk op de knop (met warme motor moet ik gas bijgeven) maar als ik gas wil geven dan valt die uit
ik moet heel klein beetje gas geven en vasthouden en dan wil die langzaam wegrijden geef ik ook maar iets te veel gas dan valt die uit ?
als ik dan ff heb gereden doet die het prima dus met warme motor loopt die perfect
waar kan het aan liggen ik heb al meerdere keren de luchtschroef afgesteld alleen doe je dit bij een warme motor en dan loopt die perfect het probleem zit hem alleen als de motor koud is

Van valse lucht is geen sprake ik heb net een origineel spruitstuk gemonteerd en op valse lucht gecontroleerd ook reageert de luchtschroef normaal als ik hem probeer af te stellen

Ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen waar het probleem hem in zit

Het betreft alles standaard
carburateur luchtfilter etc
 
Advertisement - register to remove this

Iemand een idee ?
Voordat de elektrische choke niet werkte
(bleek achteraf dat het de choke los zat en zo niet ver genoeg in het choke gat kon komen denk ik)

ik vermoed dat het probleem in de afstelling van de carburateur zit

Ik heb het vlotter ,naald en de sproeiers er uit gehaald en door gespoten met remreiniger
en aan luchtschroef gezeten
Kan daar iets fout in gedaan hebben waardoor die zo reageert als de motor koud is maar na 5-10min rijden rijdt die gewoon perfect
 
De fout zat dus in het begin in de choke . reed hij daarvoor wel goed ?
Het lijkt mij nu , dat als hij koud is , en de choke het verrijkings kanaal vrijgeeft , hij verzuipt . Zodra de choke na een paar minuten het kanaal sluit , reageert de motor goed . Koud dus teveel benzine , welke sproeier zit er nu in ? Want je hebt er diverse geprobeerd schrijf je . En welke maat zat erin voordat je begon met wisselen ?
 
De fout zat dus in het begin in de choke . reed hij daarvoor wel goed ?
Het lijkt mij nu , dat als hij koud is , en de choke het verrijkings kanaal vrijgeeft , hij verzuipt . Zodra de choke na een paar minuten het kanaal sluit , reageert de motor goed . Koud dus teveel benzine , welke sproeier zit er nu in ? Want je hebt er diverse geprobeerd schrijf je . En welke maat zat erin voordat je begon met wisselen ?
Goedenavond,
bedankt voor je reactie
daarvoor reed die perfect
toen de choke het niet deed kon ik starten alleen moest ik gas geven om hem aan te houden tot die warm was

nu start die perfect alleen als ik gas geef valt die uit ik moet echt heeeel klein beetje gas geven het lijkt wel druk opbouwen dat idee (hoe gek het ook klinkt misschien)
ik heb de oude sproeier er terug in gezet want daar deed die het voor het probleem prima op en nu ook als die warm is rijdt die perfect

De sproeier die erin zit is maat 80
 
De fout zat dus in het begin in de choke . reed hij daarvoor wel goed ?
Het lijkt mij nu , dat als hij koud is , en de choke het verrijkings kanaal vrijgeeft , hij verzuipt . Zodra de choke na een paar minuten het kanaal sluit , reageert de motor goed . Koud dus teveel benzine , welke sproeier zit er nu in ? Want je hebt er diverse geprobeerd schrijf je . En welke maat zat erin voordat je begon met wisselen ?
Probleem opgelost!
door wat jij zei heb ik toch even naar de choke gekeken en los gehaald andere geprobeerd en ja hoor ik kon normaal gas geven alleen als ik gas los liet viel die uit
ik de choke er weer uit gehaald naast de oude orginele choke gelegd
klopte de afstand niet van de naald de ene was langer als de ander ik heb de oude choke nogmaals gemonteerd om het zeker te weten dat er iets mis was met de originele choke en ik kan gewoon normaal gas geven en de motor blijft mooi lopen

Heel erg bedankt!!
Ik zit al een paar weken met het probleem
 
Back
Top