This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vespa LX50 wilt niet starten

Stoopio

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een Vespa LX 50 4 takt uit 2006 gekocht die niet meer startte. Aangezien het mij gelukt was mijn eigen zip 4 takt van 2010 weer goed lopend te krijgen na de winter had ik goede hoop en wilde ik het opnieuw proberen bij een Vespa.

Echter lijkt het mij niet te lukken. De scooter wilt heel af en toe 1 seconden starten maar daarna lukt het niet meer. Het gekke is dat als ik remmenreiniger via het inlaatspruitstuk spuit de scooter wel wilt starten. Ik heb de carburateur met carb reinigerspray helemaal opengehaald en schoongemaakt. Het vlotterbakje is schoon en de vlotter is heel (geen scheuren of iets dat het niet kan drijven). De inlaatspruitstuk lijkt ook gewoon heel. Als ik remmenreiniger aan de zijde spuit waar de luchtfilter op aangesloten is gebeurt er echter niks. Het vacuumrubber bovenop de carburateur is ook niet gescheurd. Bougie vonkt ook.

De vorige eigenaar kon me het volgende vertellen: na de winter wilt de scooter niet meer starten. Hij zou de brandstofkraan hebben vervangen en de bougie. Maar ook verder zonder succes. Heeft iemand de gouden tip voor mij?