welke blokken van andere scooters passen onder vespa lx50 2t?

ldebee

New Member
Mijn 2007 vespa lx50 2t heeft eergisteren een warmloper gehad en ik zou graag een nieuw blok willen kopen. Ik zat er al naar te kijken om mijn vespa goed op te voeren en daarom ben ik op zoek naar een 70cc blok op marktplaats maar ik zie eigenlijk vrij weinig losse lx50 2t 70cc blokken. ik zie daarentegen wel veel zip 70cc en typhoon 70cc blokken voor niet enorm veel geld. Ik vroeg mij of of deze blokken heel erg makkelijk te swappen zijn met mijn vespa blok, of hebben deze andere carter lengtes, subframes, kabelbomen etc... Op internet kan ik eigenlijk vrij weinig hierover vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Groeten
 
Advertisement - register to remove this

Alle Piaggio 50cc 2taktpassen er zo onder kabelboom zal wel aangepast moeten worden misschienel. Bij watergekoeld blok moet je nog je koeling kwijt. Malossi carter zou ook nog kunnen
 
Alle Piaggio 50cc 2taktpassen er zo onder kabelboom zal wel aangepast moeten worden misschienel. Bij watergekoeld blok moet je nog je koeling kwijt. Malossi carter zou ook nog kunnen
nee ik ben opzich niet opzoek naar een watergekoeld blok, luchtgekoeld scheelt kluswerk. Stel ik zou een zip blok eronder lepelen, zou die kabelboom dan een groot probleem zijn of is dat niet extreem veel werk. is die kabelboom dan alleen voor de ontsteking en auto choke? of is die ook voor verlichting enz?
Post automatically merged:

Als iemand nog tips heeft voor het kopen van een los blok op marktplaats zou dat heel erg welkom zijn. Ze zeggen natuurlijk allemaal dat ze lopend zonder gezeik weggezet zijn maar dat hoeft ook niet altijd te kloppen. Ik zou zelf ook niet heel snel het nut zien van een motorblok van mn scooter af schroefen behalve dan als je echt een grote wilt zoals 125 of 180.
 
Makkelijkste zou zijn de ontsteking van het blok wat er nu opzit over te zetten. Is beide piaggio en beide 2takt. Van je huidige ontsteking weet je 100%zeker dat ie past. Dus hoef je ook niks te knippen of uit te zoeken
 
Back
Top