welke andere blokken passen onder een peugeot SV 50

hellebeer

Well-Known Member
Welke andere blokken van Peugeot passen er onder een SV 50??? Ik weet, het is een oudje, maar ik hou van dat ding (als 2e scooter). Het originele blok heeft er thans 30.000 km op zitten, dus wordt het tijd om alvast naar een ander blok te zoeken, en hierop een revisie toe te passen.

Bedankt voor zinvolle antwoorden, dat waardeer ik.
 
Advertisement - register to remove this

waarom zou je een ander blok nemen? Peugeot blokken zijn behoorlijk slijtvast , SV's heb ik wel gezien met 70.000 op de klok die nog liepen..

en ik zou ook geen ander blok nemen maar degene die eronder zit reviseren als dit echt nodig is. de std cilinders zijn ook erg goed , misschien dat een nieuw zuigertje al genoeg is!
 
Melf #50

De SV50 heeft vanaf de schouwing in 2006 tot nov. 2011 stil gestaan, heeft sindsdien dik 2300 km gelopen.
Toen ik hem kocht, had ik al een andere SV 50, ik kocht deze eigenlijk voor de onderdelen, want de vorige eigenaar kreeg hem niet geschouwd, terwijl het hier een makkie was (was wel op de laatste dag). Maar ik heb hem goedkoop gekregen, werd zelfs gebracht.

De oude SV is inmiddels gesloopt, de onderdelen heb ik nog, waaronder het blok, maar dat blok is niet echt fraai, het zal heel wat tijd kosten om het carter weer netjes te krijgen.
Van de huidige SV50, dus met 30000 km, weet ik alleen dat dit niet het originele blok is. De vorige eigenaar had er een ander blok onder gezet.
Inderdaad is er nu nog geen enkele reden om dit blok te wisselen, de scoot loopt lekker. Maar 70000 km, zoals jij aangeeft, lijkt me wel erg veel...tenzij stipt onderhoud wordt gedaan. Maar van deze scoot is weinig bekend over de voorgeschiedenis.

Maar toch wilde ik eens alvast kijken naar een ander (net) blok wat er onder past. Dat blok wil ik in alle rust uit mekaar halen, en weer met goede delen opbouwen, de vorige eigenaar gaf nogal wat reserve delen mee. En de kosten van een nieuwe krukas is te overzien (plus dat ik deze in het carter kan laten plaatsen). Kortom: ik zoek dus een net blok, om deze een face-lift te geven, en eens te kijken of 70000 echt kan.

Lang verhaal, maar dat is de achtergrond. De sv zou van 1995 zijn. Dus alsnog mijn vraag: welke andere peugeot blokken passen hieronder??
 
70.000Km kan wel.
Wij hadden op het werk een aerox bollen die er +70k had en een ovetto met +60k.
Dingen waren std en kregen frequent onderhoud. Std zuiger en kit zat er nog op.


Motorisch nooit iets mis mee geweest op het normale onderhoud na
(lampjes, kmteller kabels + aandrijving, banden, schijven, remblokken, riemen, uitlaten, bougies, luchtfilters).

Al moet ik toegeven dat er maar weinig zijn die die km stand halen met de originele krukas en kit. Er moet dan daadwerkelijk wel zorg voor het blok gedragen worden. Mooi warmrijden, frequent luchtfilter inspecteren en goede olie gebruiken zijn de belangrijkste punten.

Dus ik zou ook gewoon je ori. blok reviseren indien nodig.
Carter mooi krijgen is in het slechtste geval gewoon even stralen.
 
ronnyracingteam: bedankt voor de normale reactie (in tegenstelling tot Vinnie).

Maar ik heb het wel over een peugeot, een sv waarvan het huidige blok niet de originele is. Jij hebt het over een neo's en een aerox die in onderhoud, een hoge km stand haalden, ik weet eigenlijk niets over de geschiedenis van het huidige blok.

Een optie is natuurlijk om het reserveblok wat ik nog heb, als basis te nemen en te stralen. Maar dat laatste is nou net een mogelijkheid die ik niet heb. En eigenlijk wil ik graag het oude reserveblok houden als voorbeeld, zodat ik later een referentie heb bij de opbouw, wat best wel wat tijd en geld mag kosten.

Maar ik heb eigenlijk al een antwoord gevonden, onder "peugeot" staan blokken die zouden moeten passen. Een schade scooter Zenith-Buxy-Vivacity-Speedfight-Speedake is zo gevonden, en zou moeten passen.

Hier de link
http://www.scooterhulp.com/howtos/6694-welk-type-blok-onder-je-scoot.html
 
Waarom een reserveblok als voorbeeld?
Forums genoeg waar men je kan helpen wat waar moet.

Gewoon opentrekken, neem ondertussen wat foto's en gans het blok reviseren.
Als de bromfiets het zelf nog waard is uiteraard!
 
Back
Top